Hur hade ni (hur skall man) placerat takfotsbelysning på mitt uterum?
Längden är ca 5,5m och färgen på fasen är vit.

Se skiss nedan, antingen i centrum på fönstrena (rosa prick) eller mellan fönstrena?
takfot.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag ställde just den frågan till hide a lite. Det rörde iofs inomhus, men de tyckte det var snyggast att sätta i mitten av varje fönster.
 
Mitt i fönstrena tycker jag ser snyggare ut.
 
mmhh, jag har hoppats på att ni hade svarat mellan fönstrena, för jag är nog inne på det spåret... Fler åsikter?
Det finns ingen "praxis" ang detta?
 
Mellan fönsterna, annars bländar dom när man står inne och skall titta ut.
 
Vid altandörren baksidan har vi ljuset i mitten (3 dm från vägg), altanen framsidan har vi mellan fönstrena (1 m från vägg, takutsprång ca 2 m). Inga utav takfotsbelysningarna bländar.
 
Jag har satt mina mellan fönstrena. På inrådan av en ljusarkitekt. Testa att sätta upp en provisorisk lampa ovanför ett fönster så ser du effekten.

Jag tänkte även sätta upp 1watts ledlampa ovanför fönstrena inomhus. Testade med en ficklampa men det blev ett stort no, no. Fick väldigt dåligt sikt ut ur fönstret.
 
Mellan fönsterna annars kommer du att bli bländad.
 
Siouxsic skrev:
mmhh, jag har hoppats på att ni hade svarat mellan fönstrena, för jag är nog inne på det spåret... Fler åsikter?
Det finns ingen "praxis" ang detta?
Anar viss förvirring mellan oss, jag syftade på de rosa prickarna när jag menade mellan. :)
 
Jag hade satt dom mellan fönstrena för att belysa fasaden mer, känns som att fönstret "sväljer" ljuset annars, samt att du blir bländad från insidan.
 
  • Gilla
jonas_vim
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.