eviljava skrev:
Ok, själv anser jag precis tvärtom. Att måla ett tegelhus är att sänka det rejält!

Jag håller med andra i denna tråd. Antingen putsar man huset eller så låter man det vara! Personligen skulle jag nog låta det vara eftersom jag gillar tegel.

Vill man "lyfta utseendet" lite, kan man byta fönster och dörrar. Måla vindskivor och fundera lite över färgval på stuprännor och sockel.
Vi kan säkert göra tråden lång genom att diskutera om det är snyggare än gult tegel eller inte ;) Vi tänkte inte måla om huset men efter att ha bytt tak, panel på garaget, ytterdörr, altan, yttertrappa o s v tyckte vi bara att behovet blev större av att måla det gula teglet vitt. Två av mäklarna som värderade huset tyckte att det höjde värdet på huset medan en mäklare inte tyckte att det påverkade priset på något sätt.

Men som sagt smaken är som baken och hade du citerat hela mitt inlägg hade du också fått med:

Krille4 skrev:
Visst - några kanske inte gillar ett vitmålat tegelhus men jag skulle tro att det är ganska många som inte gillar ett gult tegelhus heller.
Får önska TS lycka till i alla fall :)

/Krille
 
Krill4:

Kan du lägga in någon bild på hur ditt hus blev? Hade varit roligt att se.
 
  • Gilla
Seka
  • Laddar…
Snälla lägg bilder på hur det blev. Har samma funderingar då jag liksom du tycker att vitmålad tegelhus är mkt snyggare än gult.
 
Jag hade gärna gjort det nu när vi har tid men huset är sålt och det känns inte riktigt schyst mot köparen att lägga ut bilder på deras hus på forumet.

/Krille
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.