Vår Siemens Lady diskmaskin har fungerat rätt länge (även om jag tycker att den tar lite väl lång tid att köra) men härom dagen slutade den att fylla på vatten. Den pumpar ur och när det är klart börjar det surra i Aquastopen men inget vatten kommer in i maskinen. Jag tog för en del år sedan bort vattenmagasinet som sitter på sidan och gjorde rent det i samband med ett annat problem men minns att det var mycket besvärligt att sätta tillbaka (trångt, svårarbetat och mycket korta slangar) så jag har ingen lust att göra det i onödan.
Tacksam för tips!
 
När jag vridit och vänt på maskinen har den börjat fylla men extremt långsamt. Det rinner och bubblar sakta i övre vänstra hörnet på vattenmagasinet. Kan det tyda på att något är igensatt eller inte skapar tillräckligt tryck?
 
har du en aquastop slang så bör du prova där först, dom ger upp när dom känner fört.
allt skit på sidan kan du undvika genom att skölja av disken först, är det helt igensatt i behållaren som du nämnde så brukar dom ha ett litet skvallerrör som det rinner ut ur istället.
sen kan det också vara inlopps ventilen som kärvar prova knacka på den när den tar in vatten och se om det blir någon skillnad.
 
Jag har funderat på det där med inloppsventil men kan inte hitta var den sitter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.