jag ska renovera mitt lilla badrum på 4kvm, jag tänker kakla från golv till tak, den vägg som handfat och toalett samt dusch står emot kommer vara en grön nyans eller blå, dom andra väggarna hade jag tänk skulle vara vita

Frågan är bara vad i sjutton kan man lägga för färg på golvet så det ser bra ut? Vitt=det är inget sjukhus, Grön=grönt golv hur snyggt kan det bli?,
en tredje färg= är det inte lite väl mycket färger på liten yta.
vet att det är många här som har många åsikter så ta fram dom nu :D
 
hmm.. ja grått skulle kunna funka, frågan är hur snyggt det blir mot den vägg som är tänkt att bli grön eller blå.
 
jo naturligtvis kan man inte svara exakt eftersom ingen utom jag vet hur badrummet ska se ut..men tänkte man kanske kunde få uppslag på vilka färger som går bra ihop..vilket jag fick av Marlene. :D
 
Hej!
Jag haller med Marlene. Sjalv skulle jag nog gatt for morkt morkt gratt eller svart golv, typ skiffer. Och garna tillsammans med ett gront kakel/mosaik som gick i en gragron ton istallet for at det skogsgrona hallet. Sag det i en badrumsbutik for ett litet tag sedan och det var urlackert - sag lite japanskinspirerat ut men anda en "mjuk look" som man nog inte trottnar pa i forsta laget.

(ursakta de saknade prickarna och ringarna)

:)

 
Varför skulle det blir "som sjukhus" på 4kvm?
färgen bakom handfat,dusch och toalett upplevs som en större accentfärg om resten, även golven i övrigt är samma neutrala färg, det finns ju vita och vita färger som inte är sterila. sedan kanske en del handdukar och hyllor ger färg/värme också. "Less is more" som det heter. Gunilla
 
Grått och blått går fint ihop. Grått går också bra ihop med vitt.

Allra snyggast blir det om du lägger en bård i väggen med samma kulör som du har i accenterna.

Lycka till !

:) :D :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.