Nån som har goda erfarenheter av Biltemas sds max borrar. Skall borra plint i berg. Man får ju 5 st. För samma pris som en makita. Å andra sidan får man ju vad man betalar för.. Dom är ju iofs 4 spiralers.
 
Köpte på Jula och måste säga att dom håller rätt bra efter 20 talet hål i sten, Hard Head heter märket.
 
Var in på Jula men dom hade bara 20mm sds max. Jag behöver 16 typ

Sent from my A500 using Byggahus
 
Du får testa och rapportera tillbaka så vi andra vet till nästa gång ;)

Köpte själv ett 26mm 450mm SDS+ på K-rauta häromdagen för 300:-, DeWalt.
 
Har köpt borr och mejslar till mina hilti hos en firma i Bromma som jag tyckte hade bra priser. Mejslarna kom iallafall från tyskland och var inga Kina grejor.
Köpte några bra tigersågblad för gjutjärn på samma ställe priserna var ok.

http://www.dalmex.se/
 
Julas sds-max borrar är bara skit. De håller typ 5-6 hål i sten sedan är de helt slut. Var tvungen att snabbt få tag i borrar och jula var närmast. Köpte tre st, två extra för att vara säker på att jag skulle ha borrar så det räckte. Nu måste jag dra iväg igen i morgon och köpa ett nytt stål för att borra 3 ynka hål till. Lägg pengarna på kvalitets stål ist så sparar ni in pengar både på borrstålet och soppan...
 
Redigerat:
Jag har kört biltema i betong och har väl gjort 50 hål åtminstånne med ett 6 mm stål.

Visst är det bättre bett i Sandviken coromant än vad det var i det här stålet men priset var ju något bättre också :)
 
Update. Biltemas höll för 10 plintar med 2 hål i varje. Sen blev den slö. Julas tappade stålet i första försöket. Köp inte Julas är min rek.
 
Tråden kanske lite gammal men ändå: köpte 2 biltema 20mm sds max som båda tappade hårdmetallskären.... fick 2 nya på garanti med samma resultat. Har hela tiden alternerat mellan borren för att de inte ska gå varma men det tycks inte hjälpa.
Kikade lite i hyllan och hälften av skären sitter snett och de flesta har rejält med porer i lödningen.
Har tidigare fått Biltemas sds+ borr att fungera avsevärt bättre.
 
Har testat en del olika några billiga och några dyra och ja man får vad man betalar för. Kör idag endast med makitas med fyra skär. Det skiljer en hel del även inom samma märke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.