Ytterst intressant. Kontaktar dom i morgon och ser vad dom säger - kan ju lika gärna ha ett alternativ till Leca'n. Jag vet dom byggt med samma system i Tyskland i 40 år och det första huset står fortfarande och ser lika bra ut. 3 genrationen som nu bor i det och det har närmast varit ett lågenergi hus i alla dessa år - sen 40 år tillbaka... Kanske inte så dumt. Några har kommentarer som att plasten kanske eroderar, men inte läst något som tyder på det.
 
Muraren som var o putsade mitt hus sa att det ända som kan ruttna i detta hus är kärringens trosor :)
haha murare är ganska grova i munnen men det får man ta när det blir ett bra jobb :)
 
Ha-ha-ha - själv min fru skrattade gott av den :) Om jag kan fråga - putsen per m2? Ser du skriver från Skåne - och att det var ett bra jobb - kanske vi kan få ett namn av dig när det blir aktuellt?
 
Visst kan du få det! jag skall lägga upp en bild här när allt är avtäckt och ställningen är nere nu i veckan
jag har inte fått sista fakturan ännu då jag kör löpande så vet jag inte per m2 i förväg.
 
Tack - alltid gott att kunde ta med sig referenser på gott arbete! Ser fram emot en bild.
 
Till Brottaren84: Hej - en annan fråga om du har möjlighet att svara: Just nu så har det kommit in en offert på VVS och det värkar extremt dyrt - 263´ utan några installationer som porslin, blandare, etc - enbart värmeslingor i platta och rör. Vi har två badrum - ett lite och ett medium storlek, kök, tvättstuga, gästtoa och teknikrum till värmepump. Nu vet jag inte hur stort du har byggt, men har du någon ide om hur detta står i förhållande till vad du hamnade på?
 
Om det är golvvärmeslingor du menar med centraler o.s.v så kostade mitt för hela huset 41 000 sen tillkommer ju arbete att lägga dit det och koppla in det o.s.v.

Vi köpte det tillsammans med grunden och väggarna ifrån dorocell, det hette thermotech golvvärmesystem.
Vårt hus är på 220 kvm i två plan med gjutet bjälklag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.