Hejsan !

Vi funderar eventuellt att köpa två st. ytterdörrar från skånska byggvaru, de håller minst sagt bra priser. Men hur är det med kvaliteten ?

Är det någon som har erfarenhet av detta ?

Den dörr vi funderar på heter domsten och är en parytterdörr med cotswoldglas i båda dörrarna. Priset är 9995:- enl. deras hemsida vid skrivande av detta inlägg.
Vi har inte sett pardörrar under 20 000:- på något annat ställe..

Ser fram emot svar !
 
lyfter en gammal tråd å undrar samma sak.
inga som har några erfarenheter av skånskas ytterdörrar:confused:
 
Hej jag har monterat in 2 st Båstaddörrar den första för ca. 6-7 år sedan till min groventren (stavas det så?) den andra dörren för 3 år sedan till mitt pannrum,kvaliten är bra ingen skevhet på dörrarna ock dörrarna känns stabila , deär ju även svensk tillverkade vilket väl borgar för god kvalite , karmen är gjord i furu
 
Redigerat:
Köpte deras billigaste ytterdörr för ett drygt år sedan. Jag är supernöjd och den känns minst lika rustik som en diplomatdörr jag köpte på bygghemma.se vilken kostade 4 ggr så mycket.
 
Lyfter tråden igen, någon som köpt parytterdörren Domsten från Skånskabyggvaror och kan dela med sig av erfarenheter, funderar starkt på att lägga en beställning!
 
Satte in en Arild dörr (som är ur samma serie som Domsten) förra året och den verkar funka fint. Ingen skevhet eller något vad jag har märkt än, det känns som en prisvärd dörr.
 
V
Satte in ny dörr i garaget samt ska sätta en i huset inom kort! Jag tycker dom känns helt ok, har inte märkt av någon formförändring på den som har vart monterad ett tag. Jag är i vart fall nöjd!
 
Kompisen köpte en mölle tror jag och det lyser igenom den vita färgen. Men annars är han nöjd. Jag ska även köpa en dubbeldörr där som heter något och kostar 13.

Jag tror att det är väldigt bra dörrar där.
Får hem en ekodoor i veckan och den köpte jag för den var billigare är på skånska, annars hade jag köpt en där.

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
Ja det låter lovande iaf, har lagt beställningen men leverans är inte förrän v 37 :/ Får väl återkomma efter det med mina erfarenheter av dörren!
 
Jag har köpt och monterat parytterdörren Domsten ifrån Skånska Byggvaror och måste säga att jag är helt nöjd med dörren! :)
 
Också satt in en Domsten hu i höst. Bara positivt så långt. Skruvjusteringen på gångjärnshöjden är fiffig. Hålen i sidostyckena dock bara för vanlig skruv så man får borra upp dom om man ska använda karmhylsa. Finns en särskild borr för det som underlättar att få det rakt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.