Så idag kom dom, moina 40stycken 3W LED - Levererat till dörren och jag betalade lite över 1700 för alla 40, ingen tull eller moms.

INte sen med att köra ett test - Tyvärr är dom lite för små för hålen i vardagsrummet där jag har 20W halogen spottar men monterade i för att se hur de lyser.
Beställde varmvit och måste säga att nu, i dagsljus lyser de precis lika starkt som mina 20 wattare och jag kan uppleva att ljuset är lite vitare men inte kritvitt.
Produkten är snygg, välbyggt och helt i aluminium.
Fjädrarna är starka och det sitter en liten kontakt mellan drivdon och spot vilket gör den lätt att demontera, lite pilligt att demontera spotten då de tre linser som sitter innanför metallskivan trillar lös och gör det svårt att återmontera.
Vill man pilla så går det att skruva ur bakstycket och helt enkelt lösa in nya kablar direkt på kretskortet utan problem.

För pengen så är jag nöjd, nu skall vi se om dom lever upp till förväntningarna över tid, samt att jag vill kolla ikväll, i mörker om dom är som jag vill.

IMG_0219.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0220.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Prins Daniel
  • Laddar…
slacker skrev:
Så idag kom dom, moina 40stycken 3W LED - Levererat till dörren och jag betalade lite över 1700 för alla 40, ingen tull eller moms.

INte sen med att köra ett test - Tyvärr är dom lite för små för hålen i vardagsrummet där jag har 35W halogen spottar men monterade i för att se hur de lyser.
Beställde varmvit och måste säga att nu, i dagsljus lyser de precis lika starkt som mina 35 wattare och jag kan uppleva att ljuset är lite vitare men inte kritvitt.
Produkten är snygg, välbyggt och helt i aluminium.
Fjädrarna är starka och det sitter en liten kontakt mellan drivdon och spot vilket gör den lätt att demontera, lite pilligt att demontera spotten då de tre linser som sitter innanför metallskivan trillar lös och gör det svårt att återmontera.
Vill man pilla så går det att skruva ur bakstycket och helt enkelt lösa in nya kablar direkt på kretskortet utan problem.

För pengen så är jag nöjd, nu skall vi se om dom lever upp till förväntningarna över tid, samt att jag vill kolla ikväll, i mörker om dom är som jag vill.

[bild][bild]
Kommer gärna över och tittar om man får! :)
 
Kattvovven skrev:
Kommer gärna över och tittar om man får! :)
Klart du får, du vet vart jag finns! Verkar som att en drivare inte klarade mitt "blink" test ett tiotal gånger, snabbt och kastade in handduken. Ingen showstopper då jag inte hade för avsikt att ha 12 individuella drivare i taket utan snarare 1 till alla.

Kattvovven - Glöm inte spårsågen! (y)
 
Lite fler bilder;
IMG_0223.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0221.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0224.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
slacker skrev:
Kattvovven - Glöm inte spårsågen! (y)
Självklart! Men då får du ju inte se byggkaoset ;)
 
Kattvovven skrev:
Självklart! Men då får du ju inte se byggkaoset ;)
Messade just dig - Jag kan kika förbi om det passar bättre! Vill ju gärna se hur det går för dig!
 
slacker skrev:
Lite fler bilder;
[bild]
Vad kostade dom per styck?

Kanske du skickar hit en för påseende (tillsammans med Bosch-Fein-adaptern :) )
 
vojma skrev:
Vad kostade dom per styck?

Kanske du skickar hit en för påseende (tillsammans med Bosch-Fein-adaptern :) )
Det blev 42,729Sek/Styck levererat till dörren hemma, ankom 13 dagar efter betalning.
Just faan - Den där adapter... hmm..
 
slacker skrev:
Just faan - Den där adapter... hmm..
Oh! Hur/var/vart? Finns det fler?
 
Kattvovven skrev:
Oh! Hur/var/vart? Finns det fler?
Ber om ursäkt till TS, detta börjar likna trådkap!
Det finns en adapter för att köra Bosch blad till Fein och en del andra maskiner - och det är väl den vi pratar om antar jag..

IMG_0115.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tyckte det var riktigt bra ljus i slackers LEDs. Välbyggda och kändes som hög kvalite. Drivdornen dock, tja, vad säger du om dom slacker? ;)
 
Funderar också på att beställa LED från Aliexpress/Kina. Slacker, läste att du satte upp kopplings/apparatdosor. Funkade det bra med lampans "spännöron" eller fick du modifiera dem? Har inte hittat några spots från Kina som passar direkt i dosor.
 
Cumulunimbus skrev:
Funderar också på att beställa LED från Aliexpress/Kina. Slacker, läste att du satte upp kopplings/apparatdosor. Funkade det bra med lampans "spännöron" eller fick du modifiera dem? Har inte hittat några spots från Kina som passar direkt i dosor.
Tyvärr passar inte dessa spottar i kopplingsdosor alls så jag kommer att få ändra min konstruktion. Dvs, den modellen jag har passar inte. Enligt utsago skall de som nämns tidigare i tråden passa i just apparatdosor.
Vill ändå ha något material mellan spotten och taket då jag bara har ca 7mm mer spalt än vad spotten kräver så jag funderar på skivor av tex ALU plåt på ca 30x30cm för att sprida ut den lilla eventuella värmen.
 
Okej, vad synd. Det här med LED-spottar är en riktig djungel och ju mer man tittar desto mer förvirrad blir man! :) Jag tar och beställer ett gäng så får vi se om jag också får ändra min konstruktion. Taket är iaf uppreglat och kopplingsdosor på plats där spottarna är tänkta att sitta. Lurade först på ifall 3W (250-290 lm) LED-spottar är för alldeles svagt för hallen, men efter att ha kollat på motsvarande i affären tror jag att det funkar. Hur upplever du ljuset? Har även tittat ett par 6W som inte bygger så mycket på höjden. Mina spottar ska kunna dimmas så det starkare alternativet kanske är bättre...
 
Och där kom Moms inbetalningen från FedEx på totalt 350:-

Varav 225 Moms på artiklar - 100 kr i admin avgift och 25 kr i moms på administrations avgiften...

Då blir slutpriset 51,479Sek/Spot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.