Är is slutfasen av att planera upp en fullständig totalrenovering av huset vi köpt och har nu jobbat mig ned till larmsystemet.

Efter lite för mycket byggahus-surfande har jag av oklar anledning snöat in på att importera ett DSC-larm från USA då priserna känns väldigt fördelaktiga och jag freventerar landet ifråga genom jobbet.

Dels har jag några funderingar kring att koppla ett DSC-larm till någon form av uttryckningstjänst (Polisen Securitas, lokala MC-gänget etc.). Inbillar mig att DSC är så pass stora/väkända att de flesta "ryckarfirmor" stöder detta system? Rätt eller fel?

Sen funderar jag lite på hur paranoid man bör vara -ska jag montera glaskross+magnetensorer på alla fönster och dörrar i undervåningen eller ska jag nöja mig med rörelsedetektorer? Eftersom allt vägg- och takgips har lyfts så kan jag i princip kosta på mig att dra hur jävla mycket rör som helst, det är bara en fråga om vad som egentligen krävs? Kriteriet är att det ska larma så tidigt som det bara är möjligt då de vidriga yngel som hänför sig åt dylika kriminella aktiviteter mest verkar se larm som att man måste skynda sig lite, snarare än som en showstopper.
 
Det trevliga med glaskross/magnet är att du kan ha dem igån även när du är hemma.

på många larm (inklusive DSC) så kan man sätta upp ett hemmaläge där man tex då har magnet/glaskross på fönster och dörrar aktiva men ir detektorena inaktiva.
Man kan då röra sig fritt i huset men föröker Kalle kofot ta sig in medans ni sover så får ni en hyffsad väckarklocka.

När huset sen är tomt så slår man till IR detektorerna också
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.