Varför utlänsk?
 
För att allt är dyrt här. I kina finns det motordrivna spjäll för 100kr
 
De var ju inte särskilt dyra för något som måste fungera i alla lägen.
 
Håller med TS angående priser. Har själv importerat diverse prylar till en sjättedel vad det kostar i sverige, ibland exakt samma grej som kostar det sexdubbla här. Bl.a moderna Led-spottar som ger bra varmvitt/kallvitt ljus och dessutom är dimbara.

Vad det gäller spjällmotor, gör som jag, bygg dina egna!
Jag tyckte också priset var lite väl högt och klurig som man är så fixade jag mina själv för en billig peng.
Jag köpte manuella spjäll via blocket och när jag ändå var på skroten passade jag på att ta spjällmotorer från
ett par bilar. Mercedes och Bmw har utmärkta spjällmotorer som hanterar friskluftintag/återcirkulation och är hyfsat lätta att montera loss. Kostar allt ifrån 50:- till 200:- beroende på vilken skrot du går till. Drivs av 12 volt och känner själva av ändlägen där de stannar. De är små, tåler fukt och minusgrader utan problem och är hyfsat starka.
 
Redigerat:
NetNut skrev:
...Bl.a moderna Led-spottar som ger bra varmvitt/kallvitt ljus och dessutom är ...
Jag väntar fortfarande på att dessa produkter skall ge någon sånär vettigt ljuskvalitet och en garanti för att de inte stör ut trådlösa installationer. :(
 
De brukar vara fjäderbelastade. Bryts strömmen stängs det mekanisk.
 
Finns det färdiga relän att köpa eller måste man bygga ihop nått själv?
 
Redigerat:
Den sista laddningen jag fick hem tycker jag har helt okej ljuskvalitet med bra och jämn spridning. Färgtemperaturen helt okej, varken åt det gula hållet eller för långt mot vitt. Har däremot inte testat om de stör ut mitt trådlösa....
 
Hittade inget bra på någon utländsk sida.
blev det från vvsexperten.
Blev riktigt bra.
Nu slipper man kyla ut pannrumet på vintern :)
4a142012932278ec0.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Håll koll så du inte får kondens på röret när det blir minusgrader. -20 möter +15 kan bli obra.
Jag hade isolerat röret.
 
  • Gilla
Andreas_Hansson
  • Laddar…
Ja jag har funderat på att isolerat det. Det finns väl nån sorts isolerings strumpa man kan använda sig av
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.