Jag fundera på att byta ut vår tråkiga underbyggnadsfläkt till en utdragbar variant. Hur mycket får man plats i överskåpet då? Hur mycket plats tar motorn? Nu har vi bara ett rör i skåpet eftersom motorn sitter i fläkten (8 cm hög) och vi har lite smått och gott i skåpet, dvs mer än bara kryddor. Någon som har ett skåp där man inte gjort överskåpet till en kryddhylla utan en öppnare variant?
 
Satte in en sån fläkt i somras och det blev inte mindre plats för mig iallafall men man fick komma på lite egna lösningar för att få dit fläkten eftersom vi monterade den i gamla skåpet,fins tydligen speciella skåp för såna fläktar men du är den på plats och funkar super bra,och skönt är det att kunna få undan fläkten när man inte använder den
 
Jag håller på att renovera mitt kök och valde en variant från ikea.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60079302/.
Den kan både anslutas till ventil eller köra med kolfilter och har ett bra pris.
Fläkten tar relativt liten plats i överskåpet.
 
Inte mindre plats? Hade du tidigare en fläkt där man såg utsuget i skåpet? Vi har ett helt vanligt överkskåp idag där det är sågat hål i två av hyllplanen för röret. När man tittar på produktbeskrivnignen står det ofta 30 cm djup, men hur mycket sticker fläkten ut när man kör max?


Derlandser skrev:
Satte in en sån fläkt i somras och det blev inte mindre plats för mig iallafall men man fick komma på lite egna lösningar för att få dit fläkten eftersom vi monterade den i gamla skåpet,fins tydligen speciella skåp för såna fläktar men du är den på plats och funkar super bra,och skönt är det att kunna få undan fläkten när man inte använder den
 
Det är så jag har det med me skåpet,fläkten sticker ut 18cm när den är fullt utdragen
 
Ok. Då är det kanske bara första hyllplanet som blir grundare. Motorn måste ju ta lite plats.
 
Motorn ligger 12cm upp i skåpet så jag satte bara första hyllan precis över den,så får utan problem plats med 2 hyllor :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.