Vi ska slipa våra gamla plankgolv och sätta i en ny diskbänk i köket. Finns det någon som känner till någon pålitlig och prisvärd golvfirma och/eller snickerifirma som kan hjälpa oss med dessa detaljer?

Det vore ju oerhört praktiskt om vi bara behövde anlita en firma...

L&M
 
Mårda 377470 har slipat golv hos oss med gott resultat! Ta inte Team Total bygg AB bara - vi har haft jätteproblem med denna firma!
 
Tack - vi får kolla upp dem!!
 
Jag tar och lyfter den här tråden igen- vi funderar på att bygga om lite i köket (höja arbetsbänkar, flytta ett skåp och byta golv) och behöver hjälp av någon inredningssnickare i Uppsalatrakten som inte har tummen mitt i handen. Vill inte riva ut femtiotalsköket eftersom jag hittills inte har sett ett modernt kök som jag gillar i en prisklass som jag har råd med, men det vore ju trevligt om inte sambon skyllde på ryggvärk på grund av arbetshöjden så fort det är dags för lite köksarbete ::) Så någon som har stött på en hantverkare som klarar av att lyfta en arbetshöjd utan att det blir fel proportioner i köket (och som kanske har kluriga lösningar på hur man kan bygga in en ugn i ett gammalt kallskafferi?)

Och är det någon som vet om Illerbrands är duktiga på att slipa golv?
 
Nu är vårt parkettgolv slipat och oljat! Det blev jättefint!  :)
Jag ska aldrig mer slipa ett golv själv, för sådär jämnt har vi aldrig lyckats få det när vi fixat själva.

Fast jag letar fortfarande efter någon som kan modifiera ett platsbyggt kök från 50-talet, har frågat runt men mina bekanta verkar aldrig ha renoverat sina hem....
 
När du hittar någon får du gärna berätta... Vi skall göra samma sak om några månader :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.