Försökt forska lite i det här men det verkar svårt.... Nån som vet?
 
Robomow klipper utanför sitt högra hjul vilket inte kräver kantklippning i lika stor utsträckning. Dock behövs nog lite marginal mot husvägg iallafall. Väljer du tex HQ så är det ju bara lägga ett varv plattor intill grunden som hjulet åker på.
 
peternicklas
Lägger du plattor så kan du välja vilken du vill. T.ex. så har jag en Landroid och marktegel intill vägg och den klipper allt.
 
Indegon lämnar ungefär lika stor grässträng längs barriärer som min vanliga gräsklippare, ingen fördel där mao. Rundturen med grästrimmern slipper man inte.
 
Jag har en Robomow och behöver aldrig trimma utmed vår häck. Jag har ställt i den så den klipper efter linan innan den sätter igång att klippa varje dag. Den klipper en gång om dagen i ca 4tim sen parkerar den, runt träd och öar får jag däremot trimma lite.
 
Ok. Tackar för svaren.. jag funderar vidare vilken det blir nästa sommar...
 
Jag har en wiper av runner modell. Bästa sättet att slippa kantklippning är att lägga en stenplatta från hus (20 bredd och uppåt)lägg begränsningskabel jämna med platta eller under om bredare platta på det sättet åker roboten med ena hjulet på plattan och andra i gräset och lämnar ett perfekt resultat. Har du inte möjlighet med plattor så när fram på maskin under och fram till kniven. Det är avståndet som behöva för att maskinen ska ta så mycket som möjligt då den klipper mot kabeln. Jag har ganska lätt flytta kabeln och lagt sten så gräsmattan sköter sig själv.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.