Har en mycket liten stuga som står på ett berg. Nu måste vindskivor målas och ny vattbräda sättas upp. Berget går i branta partier ner mot djupa sänkor, jag fattar inte hur jag ska kunna resa en stege. Fråga mig inte hur jag gjorde för att montera en hängränna , det har jag glömt, jag är dessutom minst 10 år äldre idag och vågar inte chansa. Är en vanlig amatör som inte kan konsten att bygga en ställning. Dessutom skulle jag vilja ha någon enkel lösning varje år då jag ska rensa hängrännan och tvätta fasaden:mad:
 
Ställning eller skylift... Tänk säkerhet först!
 
2 hål i ena benet. Motsvarande hål i en regel. Sen kan du skruva ihop och få en stege med variabel benlängd.
 
Skulle man kunna ha någon sorts fyrbent arbetsbock?
 
Du kan kanske fixa någon form av tillfällig markutjämning? Typ liknande denna men modifiera den rätt duktigt så det blir lite säkrare.
SAM_0314.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


OBS OBS! Gör alltså inte så här, se det bara som inspiration.
 
G
Fäst ett rep till vardera ben och fäs sedan de i stugan/stugans grund på något sätt. Så kan inte stegen glida utåt. Ännu hellre kan du använda spännband så är det lätt att justera längden. Men du måste först göra ett ben justerbart om det sluttar längs med väggen.
 
Trappstege!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.