Jag har haft en sommarstuga sedan 1989. Den är byggd på 60-talet och står på plintar med helt öppna sidor, lite mer åt ena hållet och lite närmare backen åt andra hållet. Om det regnar mycket har vattnet samlats på vissa ställen under huset innan det orkar rinna undan.Det är mestadels berg under huset som sluttar åt ett håll. Nu senaste tiden har det regnat otroligt mycket och det är mer vatten än någonsin. Har väl inte märkt något av detta men ibland kan jag inbilla mig att det luktar lite konstigt. Har några gånger legat under huset och blaskat på typ träolja på "underredet" för att ev. göra det tåligare. Men vattnat når ju aldrig upp till själva träet. Har jag anledning att oroa mig eller är det lugnt? Skam jag försöka pumpa bort vattnet när det samlats väldigt mycket? Borde det inte räcka med vinden som luftar ut grunden?:confused:
 
Det ska inte vara nåt problem att det ligger vatten under huset. Tänk på alla båthus och annat som byggts av trä på vatten.
 
Jag skulle fundera på ett sätt att få in dräneringsrör.
 
Aha berg! Då skulle jag fundera på att försöka dränera på den sida vattnet kan tänkas rinna in under huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.