mycke_nu skrev:
Öl i hydropresssen?! (y)

På tal om rörmokeri så
- Skar något i vattenpumpen när den gick torr :thumbdown:
- Anoden i VVB är slut och en ny elanod kostar 4500. Dessutom sitter det rör i vägen. :thumbdown:
- Säkerhetsventilen och vaccumventilen pajade båda i en annan byggnad.
- Röris #1 var sjuk
- Röris #2 på älgjakt
- Röris #3 kommer nästa fredag
- Röris #4 kunde i alla fall fixa vattnet som rann

Ganska normal husägarupplevelse mao. :|
Tja, en dag som alla andra på jobbet :)
Som jag förstår är ditt husrenoverande ditt jobb just nu ...

Väldigt dyr elanod, kostar ju som en ny VVB....
 
Ja, jo, good point. Det hjälper att inte ha ett vanligt jobb som stör. :)

En NIBE VVB till min värmepump kostar drygt 30 lapp..
 
Påbörjat bygget av gjutformen för trappan. Verandafundamentet är ju klart sen tidigare men vi hoppas hinna med en trappa också innan vintern.
 
Målat tak i källaren. Städat lite. Det behövdes.
 
Satt tak- golv- och foderlister i hallen... Totalt 9 dörrar, 2 fönster.. Suck, men nu e det nästan klart 1 dörr och ett fönster kvar...
 
Byggt vidare på mina garageportar, inget som syns men nu går det stänga dörrarna med handtag:)
 
Klinkrade förrådsgolvet i stugan. Lyckades dock kladda en hel del med fixet men de var några månader sen sist så man är ju inte varm i kläderna :)
 
  • uploadfromtaptalk1350416515451.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
sukke2k skrev:
Klinkrade förrådsgolvet i stugan. Lyckades dock kladda en hel del med fixet men de var några månader sen sist så man är ju inte varm i kläderna :)
Eller så berodde det på ölen du nämnde i förra inlägget ... :D
 
Mikael_L skrev:
Eller så berodde det på ölen du nämnde i förra inlägget ... :D
Hehe jo vi får skylla på de :)
 
Svurit som en orm över ett läckande vattenrör i källaren. Det sitter naturligtvis jättebra till dessutom.
 
Utför lite markarbete och asfalterar uppfart idag :)
 
Hade för första gången på länge en väldigt massa tur. Skulle börja gräva stenkista för takavvattningen. Började gräva och såg att jorden började sippra nedåt. Fram med ficklampan, och ett hålrum uppenbarade sig. Halvmeter stora stenar huller om buller, minst 1.5 m ner (längre kunde jag inte se). Gratis stenkista (y)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Satt tillbaka elementen i källaren som jag tog ned när väggarna putsades och målades.
 
Börjat montera nyinförskaffade hyllor till garaget så det finns an chans att kunna röja upp där innan vinterns projekt sätter igång....
 
Målat fönstersmygar i källaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.