Halloj!

Jag har ett full-isolerat garage på 30m2 där jag tänkt mig uppvärmning till ca: 8-10 grader. Har funderat på ett oljefyllt elelement i någon form.

Eller ska man köpa en billig luft/luft?

Vad tror ni det kräver i i förbukning oktober-mars?

Vad kan panelen komma med för tips?


Mvh
Matte
 
LLVP som är möjlig att ställa på 10 grader......

Ang förbrukning...hmm...hur mycket isolering? var i Sverige?
 
Om du med fullisolerat menar som en ny villa 300mm i golv 250mm i vägg 4-500mm i tak så är det nog tveksamt om det lönar sig med en luft luft jämfört med elelemt eller aerotemper då jag inte tror värmen kostar mer än värdeminskningen på Llvp.

Om du ska köpa Llvp kolla,det brukar vara så att dom billiga inte går att ställa på låg innomhus temp
 
Ja just de, glömde skriva att det gäller nordöstra skåne. Isoleringen är 200 i platta, 200 i vägg & 200 el 300 i tak samt 3 st små superenergifönster med 0,9 i U-värde.
 
Mitt garage är 50kvm med 200mm i golv, 195mm i väggarna och 340mm i taket med en Sverigepumpen...är i stort sätt nöjd...vet tyvärr inte hur många kWh jag gör av med.....
 
Jag värmer mina 23 m2 men ett litet oljefyllt el-element, när jag ska meka nån bil kompletterar jag med en lite el-värmefläkt från Biltema för 495 kr.
Vet inte hur mycket energi jag gjorde av med förra vintern som var den första med uppvärmt garage men inte var el-räkningarna så mycket högre att jag reagera alla fall.
Tittade också på luft/luft men jmf med min lösning tar den för stor plats, är mkt besvärligare att installera och kostar betydligt mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.