Hej, senaste månaden ungefär har jag haft problem med att ladda upp bilder.
1) Uppladdning av bilder från internet.
Bilden syns inte i redigeringsläget, så man är osäker om den överhuvudtaget har hämtats.
Hämtningsfomuläret stängs inte, och man får ett felmeddelande när man stänger det manuellt.

Ooops, testade just, och nu funkar det klockrent.
Kan det ha med storleken på bilden att göra eller liknande?

2) Uppladdning från egen dator
Har just uppladdat en fin jpg-bild på 69 kB, men kan inte se den här. Har den laddats upp?
Det är svårt att få till ett snyggt inlägg med text och bild när man inte ser bilden.
Firefox 15.0.1 på Win XP

Bilden kom inte in. Försöker igen:
 
  • header_1.jpg
Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Hej, senaste månaden ungefär har jag haft problem med att ladda upp bilder.
1) Uppladdning av bilder från internet.
Bilden syns inte i redigeringsläget, så man är osäker om den överhuvudtaget har hämtats.
Hämtningsfomuläret stängs inte, och man får ett felmeddelande när man stänger det manuellt.

Ooops, testade just, och nu funkar det klockrent.
Kan det ha med storleken på bilden att göra eller liknande?

2) Uppladdning från egen dator
Har just uppladdat en fin jpg-bild på 69 kB, men kan inte se den här. Har den laddats upp?
Det är svårt att få till ett snyggt inlägg med text och bild när man inte ser bilden.
Firefox 15.0.1 på Win XP

Bilden kom inte in. Försöker igen:
Efter att klicka både på "Från din dator" och bockat av "Hämta bild från nätet" kom bilden med.
Men jag kan inte se bilden i redigeringsfältet.

PS Den vackra målningen är
Lars Jonssons Praktejdrar över Karahavet
 
Jag upplever samma problem.
 
vojma skrev:
Jag upplever samma problem.
Jag tycker det fungerar bättre om man klickar på "Visa källkoden" innan man börjar ladda upp bilderna.
 
En kommentar kommer här!

Vi vet att det är något som strular med bilduppladdning, men vi kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som strular eller varför.

För att kunna diagnostisera så vore det toppen ifall du, nästa gång du har problem, kunde länka till bilderna (ifall dom finns på nätet) eller eller maila (johan a-snabel byggahus prick se) dom till mig ifall du har dom på disk.
Jag behöver också veta vad som står på http://www.byggahus.se/forum/misc.php?do=servernamn precis när du har problem.
 
OK Johan, här kommer det.

Se det här inlägget:
http://www.byggahus.se/forum/fonster-dorrar/201457-en-lite-speciell-skjutdorr.html#post1600885

Försökte med den här bilden:
http://www.ikea.com/se/sv/images/products/vannerna-draperi__0136356_PE293786_S4.JPG

Som alltså inte syns förrän jag har klickat på "Skicka svar" och sidan har uppdaterats.
Om jag öppnar kommentaren för att redigera syns bilden inte heller.

Men att ladda upp bilder från hårddisken funkar bra (ibland, inte varje gång):
Ladda_upp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När uppladdningen från Internet inte funkar fryser ladda upp-formuläret ovan.
Då man sedan stänger det kommer detta felmeddelande:
Jäklar, nu gick det inte att välja fil från hårddisken common-dialogen dök inte upp.
Kommer i nästa kommentar + serverstatusen.
 
Detta är alltså felmeddelandet när jag stänger "Ladda upp bilder" formen: Syns inte förrän svaret är skickat. syns inte när jag redigerar svar.
 
  • options.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här kommer svaret på http://www.byggahus.se/forum/misc.php?do=servernamn

Information

Hej KnockOnWood! Just nu är klockan Tue Sep 25 22:24:02 CEST 2012 och du surfar på servern som heter web03. Här är lite teknisk info: 0.40 0.60 0.58 1/141 16821.
Här är ännu mer:
Efter "Här kommer ännu mer" är det alltså tomt.

Nu har du lite att knapra på Johan ;)
 
Bump, bump

Johan, hår går det med detta?
 
KnockOnWood skrev:
Bump, bump

Johan, hår går det med detta?
Jodå, ska bara låta håret växa sådär 10 cm till så ska jag kika på det.. :)

Skämt åtsido, jag har kikat på det men kan inte hitta något alls om det. Vi håller för tillfället på att göra en större omstrukturering, vilket tex kommer betyda att byta webbserver och php-version. Har vi lite tur så kommer det lösa sig helt magiskt då. I värsta fall så får vi betydligt bättre loggverktyg än nu och kan felsöka enklare.
Så, för att summera; hold on. Det kommer fixas, men just nu saknas spaningsuppslag. :(
 
Hej forumansvariga!

Nu funkar det att ladda upp bilder från nätet igen, och se bilden i redigeringsläget.

Bra!

Tack och hej //KoW
 
Bra att det funkar. Kan det vara så att problemet var att en del av bilderna var större än den gamla maxgränsen på 5 MB per bild? Den nya maxgränsen är nu på 20 MB per bild.
 
Kan hända, men jag har alltid resizat bilderna innan jag laddat upp.
Försöker nu med en liten bild(9 kB) från hårddisken. Nehej, den bilden syns inte i redigeringsfönstret. Attans :(
 
  • honaochungar.JPG
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.