En fråga som säkert ställts tusen gånger innan och är omöjlig att svara på, men...
...vi saknar toalett på ovanvåningen och skulle vlija bygga till. UNGEFÄR vad kommer det att kosta om man väljer enkla och billiga lösningar?
 
Jag håller på och harvar lite själv med just det...har en excelkalkyl som har spruckit för ca 5000:- sen.
Kommer stanna nånstans 30-32k:-..
1,3 x 2,4m med snedtak.
egen bänk med nedsänkt handfat.
Klinker, golvvärme, Mora INXX paket (200mm talriksdusch!), vägg hängd toa med egen cistern (inte inbygd i vägg)
Mora paketet var lite för dyrt...egentligen där kalkylen spricker....men....snyggt tycker JAG!!
Hantverkare kanske skulle gå till kanske ytterligare 10-15k:- vet inte riktigt.
Sen ska man väl inte göra reklam...men..företagen har florerat i texterna innan så...
Sigro har en bra hemsida jag är nöjd med leveranser och framför allt priser.!
Likaså Rinkaby Rör. ännu billigare..
Jag jämförde priset på 110 avloppsrör med K-Rauta
K-rauta 98:-
Rinkaby 48:- för EXAKT samma pinal

Hoppas du kommer igång!! detta forum har enormt mycket att ge!!!!!!!!

/Boris ;D 8)
 
Visst är vi alla kostnadsjägare, speciellt på de dyrare delarna som kök och badrum. Vi har gjort en hel del själva som till exempel kaklat badrumet.
Det gäller att hitta snygga kakel till bra pris. Tror vi var i varenda kakelaffär i Stockholmsområdet, men allt som vi tyckte var snyggt kostade mer än vad vi ansåg att vi skulle ha råd med (300-350 kr kvm). Till slut hittade vi Huskompaniet Scandeco ute i Järfälla. Litet företag som direkt importerar själva. Där hittade vi jättesnygga kakel till vårt badrum för runt 200 kr kvm. Dom var jättetrevliga och hjälpsamma med förslag, kan varmt rekommenderas.
Delar gärna med mig av goda erfarenheter, så den som är intresserad kan se på deras hemsida, dom har priserna publiserade också, så det är lätt att jämföra:
www.huskompaniet-scandeco.com
Lycka till med badrummet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.