Hej! Håller på att bygga ett prio ett nu från eksjöhus och hade samma funderingar som ni ang väggar spots etc just därför att modellen är ganska begränsad! Hur som fick vi samma svar från vår säljare, ta det eftersom med resp yrekesgrupp. Ja pratade helt enkelt med snickaren och köpte egna osb där vi ville ha det, kostade 1500:- tro ja, funkade hus smidigt som helst. Elektrikern och ja gick igenom uttag och tillägg innan han började, valde till några fler punkter utomhus samt spots i kök (6 st) badrum (7st) samt wc (2st) sen fick Ja godkänna priset innan. Så det verka vara då det funkar. Hör av dej om du undrar ngt mer

Mvh
 
Kul och intressant att höra!!!!

Då behöver man inte va så orolig då kanske utan ta det senare?
Också bra när våran säljare sagt samma sak....
Men om du satte osb o så i efterhand hur blev det med dörrkarmar o så??

Även uttag och spots kommer det bli lite extra av för vår del! Så då blir det väl för mig med att gå igenom allt me elektrikerna först och få ett pris utav dom sedan....
 
Ni anar inte hur jobbiga ni är med alla era ändringar och egna köp för oss ;) Speciellt på el och VVS-sidan

Sorry för OT
 
Haha egna köp behövs nödvändigtvis inte men funderingar och okunskap har vi gott om :) även ändringar man vill göra !
 
Men säkert inte jobbigare än vad ni är när det gäller saker ni inte är insatta i eller ska utföra själva :)
 
Köpte 90's osb, ju samma regelmått så var nog absolut inte några bekymmer me karmar... Satt bara xtra skivor på dom väggar vi visste vi skulle ha tv hatthylla osv, ytterväggarna sitter det ju skivor på från fabrik, elektrikern skruvar ju bort en del för att göra genomföringar å sånt sen. Mvh
 
Joakim: Köp riktiga grejer bara, kolla gärna av med VVS:arn vad som gäller med de produkter ni tänkt, visa broschyrer och så mycket info ni kan. Mått är viktiga!

Vi uppskattar sådant när vi är i husen, jobbar just med bl.a. Eksjöhus.

Nu sista jag själv var, i ett Trivselhus förvisso, och skulle sätta ut blandare och golvbrun för deras badkar hade kunden med sig mått, broschyr och presenterade sina tankar. Jag taklade om vad som funkar och vad som inte funkar och alla var nöjda.

Vi har haft en mellanhand någon gång med denna information, inte lika lyckat...
 
Sj6, ja precis det förstår jag! Hoppas man själv får bra kontakt med hantverkarna så man kan diskutera hur grejjer ska vara! Både elektriskt och VVS.... O se till att köpa bra saker med...
Men från hantverkarens sett, tycker dom man är krånglig för varje extra pryl man vill sätta upp?? Såsom extra spots, fasadbelysning, dimmers, extra eluttag, eventuella ljudsystem osv....

Golvbrunnsplaceringar är inte det sånt som måste planeras innan man gjuter plattan?
 
Hejsan! Tänkte svara på det angående golvbrunnen :) Köper du en vara som Eksjöhus har i deras sortiment så kommer det finnas exakta mått på grundritningen där brunnen skall placeras, men är det så att kunden "du" väljer att köpa eget te x badkar så kommer det stå stjärnsymboler vid måtten och där det står att man skall kontakta dig för mer information om placeringen!

Så ett tips är att om du köper eget badkar så kom gärna ut på arbetsplatsen i god tid innan avloppsläggningen med mått och information om ditt badkar :) Underlättar när man står där och håller på att lägga allt och skall försöka börja fylla upp grunden men så har man ett avlopp utan mått. Inte kul :(
 
JoakimJohansson skrev:
Sj6, ja precis det förstår jag! Hoppas man själv får bra kontakt med hantverkarna så man kan diskutera hur grejjer ska vara! Både elektriskt och VVS.... O se till att köpa bra saker med...
Men från hantverkarens sett, tycker dom man är krånglig för varje extra pryl man vill sätta upp?? Såsom extra spots, fasadbelysning, dimmers, extra eluttag, eventuella ljudsystem osv....

Golvbrunnsplaceringar är inte det sånt som måste planeras innan man gjuter plattan?
Jo men även de kan flyttas innan gjutning om det ska passa något badkar eller större/mindre duschväggar.

Detta var en övervånging så det var balkarna som gav förutsättningarna men jag tror golvbrunnen kommer gömmas helt under badkaret ;)
 
Vi bygger prio två! Vi köpte eget badkar och dom anpassade avloppet efter det, var inga problem bara du har mått.. Allt annat extra tar vi med snickarna/elektrikern på plats, funkar klockrent..
 
Okej va bra! Jo hade ju tänkt göra liknande... Svårt bara att bestämma sig innan man börjat bygga...

Tips på något bra hörnkar som passar i prio två?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.