Hej!

Jag undrar om det finns några som kan rekommendera bra hantverkare i Uppsala. Vi funderar på att bygga hus ifrån Myrsjöhus, jag har hört dåliga historier om dem. Så vi har planerat att få huset stomfärdigt och sedan göra resten själva på delad entreprenad.

- Snickare har vi redan ordnat.
- Vent. kille finns.

- El kille sökes med bra referenser. De vi behöver honom till är att kolla att snickarna dragit tomrören som han vill ha det och sedan koppla på de sista som behövs. Ta gärna med vad detta kan kosta, förstår att det är väldigt svårt att säga men, ska man räkna med 2 dagar eller 7 dagar.

- En bra plattsättare, som är GVK behörig, ett badrum ska ordnas som är 9,1 kvm. I övriga delar fixar snickaren plattsättningen.

- VVS kille som installerar alla rör och annat som kan behövas (pump). Vi har ett badrum, tvättdel och kök.

Skriv gärna vilka ni varmt kan rekommendera och som har bra referenser. Snickarna (2 st) vi har är killar vi litar på då de gjort om föräldrarnas kök, målat om och lagt laminat golv i entré. De har dessutom byggt om grannens källare till ett rum, med dusch och kök. Resultatet har båda ggr. blivit bra!

OBS! Alla installtioner ska även vara förbredda till övervåning som vi kommer ha oinredd i början.
 
F
Becca77 skrev:
Hej!

Jag undrar om det finns några som kan rekommendera bra hantverkare i Uppsala. Vi funderar på att bygga hus ifrån Myrsjöhus, jag har hört dåliga historier om dem. Så vi har planerat att få huset stomfärdigt och sedan göra resten själva på delad entreprenad.

- Snickare har vi redan ordnat.
- Vent. kille finns.

- El kille sökes med bra referenser. De vi behöver honom till är att kolla att snickarna dragit tomrören som han vill ha det och sedan koppla på de sista som behövs. Ta gärna med vad detta kan kosta, förstår att det är väldigt svårt att säga men, ska man räkna med 2 dagar eller 7 dagar.

- En bra plattsättare, som är GVK behörig, ett badrum ska ordnas som är 9,1 kvm. I övriga delar fixar snickaren plattsättningen.

- VVS kille som installerar alla rör och annat som kan behövas (pump). Vi har ett badrum, tvättdel och kök.

Skriv gärna vilka ni varmt kan rekommendera och som har bra referenser. Snickarna (2 st) vi har är killar vi litar på då de gjort om föräldrarnas kök, målat om och lagt laminat golv i entré. De har dessutom byggt om grannens källare till ett rum, med dusch och kök. Resultatet har båda ggr. blivit bra!

OBS! Alla installtioner ska även vara förbredda till övervåning som vi kommer ha oinredd i början.

Från "kolla att tomrören är som han vill ha det" till "koppla på det sista" låter ungefär som en hel el-entreprenad. Är ingen elektriker och det finns många som gissar bättre men det är knappast nåt mellan 2 och 7 dagar.
 
Tjena Fredrik!

Okej, låter bra. Vad tror du de kan ta? Gissade bara på något!

Mvh.
 
Tänkte att det största arbetet för en elektriker ändå borde vara att dra tomrör och sladdar i tomrören? Fixar man dem så de ligger där dem ska vara borde ju dosor och skåp inte ta så lång tid tänkte jag men jag kanske har tänkt helt fel här.
 
Det tar längre tid än vad man tror, sen ska mani inte alltid lita på att ritningarna funkar till 100% så kommunikation mellan alla inblandade är A och O.

Flera gånger har vi fått anpassa våra vattenrör utifrån ventilationsrören då de är svårare att flytta lite på än våra vattenrör. Trots att vi påtalat detta till husleverantören så är det likadant varenda jävla gång.

Poängen är att alla yrkesgrupper ska lira bra ihop och kunna flagga när något trubbel uppstår, stort som litet. Oftast är det bara småsaker vid nybyggen om det är en bra ritning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.