Kan tyckas enkelt att få en schysst planlösning på ett sovrum!

Men med diverse ombyggnader i ett gammalt hus så är nu detta - enligt bilderna - den planlösning som vi har att spela med. Sängen har två möjliga placeringar - enligt bild 1 och 2.
Nån som ett tips om hur vi dessutom lyckas få till en fungerande förvaringslösning i detta sovrum? Vi har ett behov av minst 4 st garderober á 50 eller 60 cm, gärna flera. Fönsterplaceringen gör det ju lite knepigt att bygga garderobsvägg längs kortväggarna. Goda ideer mottages tacksamt.

Hälsar Stefan


sov.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
sov1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
sov2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
IKEA har grunda garderober.
 
NI har inte funderat på att låta sängen stå mitt i rummet och bygga förvaring bakom den?
Gjorde en jättesnabb skiss i paint, bara som idé - kan det vara något?

Vi gjorde en liknande lösning men då vi slog samman två fullstora sovrum till ett hade vi lite mer yta att spela på... Capture.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
Man skulle kunna sätta en grund byrå precis vid fönstret och sedan normaldjupa garderober bredvid. Se min snabba skiss.
forslag.jpg
 
Tycker om Mimmis förslag :). Kan möbleras likadant på motsatta sidan så varje sövande har 3 garderober+ byrå/sminkbord på sin sida av sängen. Sängens placering som i förslag 1. Man har aldrig för många skåp :)
gaia
 
Jag skulle placera sängen mellan fönstren och sedan ha platsbyggda garderober längs med båda väggarna där det är markerat med en längs på 0,4 mellan vägg och fönster. Finns speciella hängare (som mawa71 skriver) där man hänger kläderna åt andra hållet så drar man ut för att få en överblick.

Och om behövet finns av fler fulldjupa garderober så kan man ju sätta en till två garderober vid sängens fotände bakom dörren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.