Vi håller på att renovera ett gammalt hus och har fastnat för Tanums kulturfönster som påminner väldigt mycket om de fönster vi redan har. Problemet är priset.... För 90x90 utåtgående fönster med 1 lodrät mittspröjs och 2 liggande spröjs tar de via vår hantverkare 12.656 kr per fönster (!)

Undrar därför om det är någon som känner till alternativa tillverkare som gör fönster i liknande stil men till lägre pris?

Tack på förhand!
 
D
Ta in pris från fler åf. Kungälvs trä brukar t.ex. Ge ganska bra priser.
 
  • Gilla
johrtega och 1 till
  • Laddar…
Eller så renoverar ni fönstren bara de är väl inte så dåliga? Jag renoverar över 100 fönster själv nu.
 
@jugend tack men vi inreder vinden o bygger kupor så det finns inga befintliga

@DIY menar du samma fönster, bättre pris?
 
D
Ja, samma fönster annan åf. Det brukar kunna skilja en halv förmögenhet mellan olika åf har jag märkt när jag tog in offerter på fönster.
 
TS, det låter som ett roligt projekt iaf.
Vilka av Tanums kulturfönster är det som är av intresse?
 
Kan tipsa om www.allmoge.se, de tillverkar fönster från grunden på beställning så det går nog att få till det du söker. Dessutom kan du få glas med liknande "defekter" som de gamla så det ser mer autentiskt ut. När jag kikade på priser på 13x13 och 13x14 tyckte jag att de låg bra till...
 
  • Gilla
johrtega
  • Laddar…
Tack för tipsen! Så här ser några bef fönster ut, o tänkte försöka behålla samma stil. Huset är från 1600-t och dessa fönster lär vara iaf +100 år . Har kontaktat några andra ÅF ang Tanum, blir klart intressant!




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fina fönster. Tanum tror jag blir bra om du jagar rätt pris.
 
  • Gilla
johrtega
  • Laddar…
DIY_freak skrev:
Ta in pris från fler åf. Kungälvs trä brukar t.ex. Ge ganska bra priser.
Tack för ett kanontips! Bra service, bra pris och hemleverans. Har sparat många tusenlappar och tid tack vare Er.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.