Hallå!!

Jag och gumman har köpt ett hus byggt -62 som vi nu renoverar. Kåken är en enplanare med källare. Vi renoverar hela "övervåningen" som jag kallar det. Vi har plockat ut allt så nu är det bara råspont till förbannelse. Alla golv är av träbjälklag förutom i badrummet där det är en gjuten platta. Har bilat ut tre kakor med betong och är nu nere i konstruktionen. Golvbrunn + avloppsrör bortplockade.

Men nu till min fråga. När vi skall bygga upp allt igen (vi lejer bort detta jobb) så funderar vi vad vi skall ha för värme i badrummet. Skall vi bara ha golvvärme? Bara handdukstork? Eller både och?

Det blir kakel och klinkers i hela badrummet. Badrummet är drygt 3,5m2 stort. Räcker handdukstorken till att värma detta utrymme? Kommer det kännas kallt på golvet utan golvvärme? Vi har ju trotts allt en källare som är varm.

Vad hade ni gjort?

// Lindrik
 
En ordentlig handdukstork kan nog räcka för att ersätta element men... enligt mig, klinker utan golvvärme = kallt och otrevligt att gå på.
 
J
Handdukstork och golvvärme! Handdukstorken för att torka handdukarna, golvvärmen för att få ett behagligt golv att gå på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.