Hej! Vilket abonnemang är billigast för att använda till larm. Tele2 netto kostade 12:-/mån innan men finns inte kvar. Har ni tips på andra abonnemang? Ej kontantkort.
 
Vad vill du ska ingå?
X antal fria minuter?
X antal fria sms?
X antal fria mms?
Hur mycket ska det ringas ut per månad?
Hur många sms/mms per månad?
Ska det vara någon surfning ut?

Vad är anledningen till att du inte vill ha kontantkort?
Är du rädd att kortets giltighetstid går ut?

Jag har Telia-refill, har haft det i något år, så länge larmet ringer/smsar minst 1ggr/år så hålls kortet aktivt.
 
Köpte just Telia Refill till ett tekniklarm. En finess är att man får några tusen fria SMS varje månad man fyller på en hundralapp. Perfekt i början när det var mycket meckande och testande.

Sedan kostar det visserligen 1 kr/SMS, men det blir inte så många per år.

Registrerar man kortet går det att se saldo på Telias hemsida.

Screen Shot 2012-09-27 at 6.53.59 AM.png
 
M
Jag kör med https://www.mobil2.se

Är väl kanske att betrakta som ett kontantkort, men finns inget att man måste ringa 1 gång om året eller liknande, samt att man kan koppla sitt kreditkort till abonnemanget så att det automatiskt fyller på om summan på kontot sjunker för lågt.
 
  • Gilla
JLov
  • Laddar…
Kör med Telias Telematik.

valde bort kontaktkortslösningen då jag inte vill så där och missat laddning och på så sätt inte få något sms när det väl behövs. Kan ju lösa det med att lätta in påminnelse i kalendern men inte min grej ;)
 
Jag har ett tvillingkort Till mitt abonnemang från Telenor. Ingen extra månads avgift Elller krav på användning. Funkar så länge jag inte byter telefon bolag.
 
Pris telematik?
 
Telematik finns ej för privatkunder enligt Telias kundtjänst.
 
M
probeb skrev:
Telematik finns ej för privatkunder enligt Telias kundtjänst.
Ring igen. Tyvärr är det så med Telia att man får ringa ett par ggr tills man hittar någon som kan något...
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Helt klart intressant. Gjorde en beställning så får vi prova.
 
RilleRock
Telias Telematik kostar 30kr ink moms för privat plus 4,50 per MB i trafikkostnad.
På 1 MB kan man skicka några 100 larm via gprs.
 
Kontantkort är ju lite jobbigt eftersom dom måste fyllas på för att fungera.
Prat mini från universal telecom (kör på telenors nät) kostar 0 kr i månaden som abbonemang.
http://www.universal.se/mobiltelefoni/
 
Gjorde en beställning. Får prova det. Tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.