Det hela låter märkligt i NT's version.

Vad får man gjort med ett dåligt och läckande tak för 4350 kr?
Det kostar väl mer att bara resa ställningarna.


För övrigt:
Man får väl bara ROT-avdrag för arbeten på ett hus man bor i?
Detta låter som att det är ett hyreshus.


Mer kött på benen (fakta) behövs!
 
T
Jo tjena, byta ut ett tak för dryga 4000 kr låter ju jätterimligt:wow::rolleyes:
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 2 till
  • Laddar…
tank77 skrev:
Jo tjena, byta ut ett tak för dryga 4000 kr låter ju jätterimligt:wow::rolleyes:
Vart någonstans i artikeln står det att taket skulle bytas?
I artikeln framgår ju inte vad det är som skall åtgärdas utan bara att det läcker in någonstans och det kan ju vara i princip vad som helst.
 
Hvdv skrev:
Vart någonstans i artikeln står det att taket skulle bytas?
I artikeln framgår ju inte vad det är som skall åtgärdas utan bara att det läcker in någonstans och det kan ju vara i princip vad som helst.
Igen: Vad kostar det att hyra, transportera och resa upp ställningarna.
Samt montera ned och transportera bort dem.
Det behöver väl göras om så bara ett par takpannor skall bytas.
 
D
De hade väl en skylift om jag läste rätt.
 
KnockOnWood skrev:
Igen: Vad kostar det att hyra, transportera och resa upp ställningarna.
Samt montera ned och transportera bort dem.
Det behöver väl göras om så bara ett par takpannor skall bytas.
Vad ska du med ställning till? Finns två stora tegelskorsstenar att fästa rep i?
 
Hvdv skrev:
Vart någonstans i artikeln står det att taket skulle bytas?
I artikeln framgår ju inte vad det är som skall åtgärdas utan bara att det läcker in någonstans och det kan ju vara i princip vad som helst.
Läcker det kan du ju alltid följa fukten inifrån och se vart det kommer. Då kan du utesluta absolut största delen av taket.
 
Kattvovven skrev:
Vad ska du med ställning till? Finns två stora tegelskorsstenar att fästa rep i?

Nu ser jag lite dåligt och missar en del. Men var står det att det finns två stora tegelskorstenar?
 
KnockOnWood skrev:
Nu ser jag lite dåligt och missar en del. Men var står det att det finns två stora tegelskorstenar?
Utgick ifrån bilden i artikeln :)
 
KnockOnWood skrev:
Igen: Vad kostar det att hyra, transportera och resa upp ställningarna.
Samt montera ned och transportera bort dem.
Det behöver väl göras om så bara ett par takpannor skall bytas.
Jag har svårt att tro att det är speciellt vanligt att man reser en ställning för att byta två takpannor...
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Stackars Alf får snart en ekonomisk smäll till. Han räknar med att få ROT-avdrag, men man får inte ROT för hus man inte bor i själv. Huset i fråga var tydligen ett som han hyrde ut.
 
Byta råspont kostar inte så mycket. Han blev rånad inget snack om det. Men vad är det för firma och kund som tror att de får rotavdrag på fastigheter som de hyr ut. Sånt som gör att vi andra ärliga inte kommer att få ha rotavdrag på sikt.
 
Jugend skrev:
Byta råspont kostar inte så mycket. Han blev rånad inget snack om det. Men vad är det för firma och kund som tror att de får rotavdrag på fastigheter som de hyr ut. Sånt som gör att vi andra ärliga inte kommer att få ha rotavdrag på sikt.

Ibland verkar det som att vissa av dagens priser efter ROT är gårdagens priser utan ROT.

Om min uppfattning är så hoppas jag att det görs om eller tas bort.
 
charta77 skrev:
Ibland verkar det som att vissa av dagens priser efter ROT är gårdagens priser utan ROT.
Dagens priser efter ROT ÄR gårdagens priser utan ROT.
 
  • Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.