Jag skulle aldrig låta dom använda mitt hus som visningshus för så lite pengar.Folk som springer in och ut i ditt hem, även om de tar det lugnt och försiktigt så blir det slitage.

Jag skulle satsat på att få med så mycket "utrustning" som möjligt.
 
Tänk tvärtom istället!

Inte hur mycket man kan begära, utan hur mycket ni VILL ha i ersättning för att hustillverkaren ska få äran att visa ERAT hus till deras andra ev spekulanter.

Tänk också att det är väldigt mycket värt för hustillverkaren.

Risken att huset slits etc finns, ta med det i ett ev visningskontrakt att ev skador får tillverkaren ersätta.
Ersättningen(kontanter eller varor) ni får är ju endast ersättning till er för att de får låna erat hur, typ hyra.
Så självklart ska huset besiktigas före och efter visningen och ev skador ersättas/repareras av hustillverkaren.

Tjaa vad skulle man ta i hyra för ett sprillnas nybyggt hus, där du inte vet vem som kommer inte ens hur många...jag skulle nog ta en god slant för det.

Hör gärna av dig och berätta hur det gick!
 
10000 kr som ersättning för visningshus "en gång i veckan en tid framöver" - Aldrig i livet!
Det är ett skambud!

Här låter det som hussäljaren är mycket angelägen om att få ett visningshus, och räknar med att få många intresserade att trava runt i ert hus.

Det kommer, vare sig ni vill det eller ej, bli förslitningsskador.

Här bör du ha en besiktning innan och efter alla visningar. Och få in i kontraktet att alla skador ska åtgärdas kostnadsfritt. (vad kostar det tex att lägga om ett parkettgolv om det har blivit repigt?) Till detta ska ni naturligtvis få en kontantersättning. Den är naturligtvis förhandlingsbar, men utgångspunkten är vad det kan tänkas vara värt för säljaren/husföretaget?

Finns det inget annat visningshus i närheten är det värt mycket.
 
Håller med bobyggarn - ett skambud! Kör på kaminen OCH ersättning för skador!
 
jonne skrev:
Förslitningsskador!! Hur skulle det kunna bli det av en visning?? Skor är ju inte tillåtna på husvisningar inomhus och om huset visas omöblerat så finns det ju knappast något som kan förslitas. Har haft många kompisar som haft visningshus och aldrig hört om några skador, men om det mot förmodan skulle uppstå så gäller det ju att ha avtalat med säljaren om ersättning för detta
Vilket husföretag jobbar du på då?? 8) 8)
 
Jag har faktiskt varit med om att se folk klampat in på visning utan att ta av skorna så de så >:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.