Martin_B
Duabhuset säljer en väldigt billig pappspikpistol som heter Gebe CRN45D.
Den kostar endast 1195:- inkl. moms. Så det är ju nästan lika billigt som att hyra.

Den ser ju bra ut på bild men det säger ju inte mycket. Kan den vara något att ha eller är det bara skräp som skjuter snett och dubbelt/trippelt?

Länk till produkten: http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=5769

108958.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Bildkälla: Duabhuset)
 
Martin_B
Ojsan. Billigaste pappspikspistolen som finns i Sverige (så vitt jag vet och jag har letat rätt bra) och ingen har testat den?

Spikar ni alltid papp för hand även om det är stora ytor som skall läggas, eller använder ni helt enkelt dyra proffsmärken?
 
Du känner inte för att vara försökskanin?
 
Martin_B
andersmc skrev:
Du känner inte för att vara försökskanin?
Sponsra mig med pickan så kan jag vara det :D
Skämt åsido, jag är riktigt less på maskiner som krånglar även om de är hyfsat billiga. Vågar inte beställa icke-märkesmaskiner utan att ha lite kött på benen ang. maskinen i fråga.

Kanske är mer värt o hyra en då man inte använder en pappspikmaskin så ofta.
 
Du har väl både garanti och öppet köp på den så kör på..
 
Det finns så många risker med att köpa billiga spikpistoler. När det gäller pappistoler så är det mycket viktigt att det fungerar och inte klickar, så att du inte gör "extra" hål i pappen. Det är ju förödande. Jag har ett uthyrningsföretag och hyr ut proffspistoler och kostnaden i dygnshyra är så låg, att det lönar sig inte att ens tänka på att köpa billiga maskiner. Allt hänger ju såklart på hur många tak du ska "pappa". Men jag tar 45kr+moms/dygn och dom flesta ligger runt denna summa(tror jag) i uthyrningskostnad.
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Mikael_L
Martin_B
Mikael_L skrev:
1095:-
[länk]
Jag har nog inte letat tillräckligt bra, tydligen :D ...fattar inte hur jag kunde missa den, och på Jula dessutom!?

Meec är ju som bekant kanske inte det bästa som finns... milt sagt. Undar om Gebe är bättre?
Strunt samma för min del i detta fall egentligen, då jag har bestämt mig att jag lånar eller hyr en istället. Känns lite överdrivet och köpa en maskin som bara är lämplig för just pappspikning. Inte särskilt ofta jag spikar papp.
 
Martin_B skrev:
Meec är ju som bekant kanske inte det bästa som finns... milt sagt. Undar om Gebe är bättre?
Om man granskar bilderna på de där två, Gebe och Meek, så är de in till förväxling lika. Den största skillnaden är färgen. De är säkert födda på samma ställe, och var helsyskon innan de adopterades av respektive bolag. Så troligen är de exakt lika bra, eller dåliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.