Ingen?
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
D
Köpte en snarlik modell från Jula en gång (fast det var nog 20l versionen). Den avfuktade fint och lät inte så mycket (den var ju ipfs ny), men hade problem med att hygrostaten inte fungerade speciellt bra. Avfuktaren körde tills hygrostaten kommit ner i rätt värde men när svfuktaren sedan stannade så gick hygrostaten ganska snabbt (10 minuter?) upp flera procent så avfuktaren startade igen och så där höll den på. Ganska mycket start och stopp alltså. Provade med en till likadan men det var samma sak, så Jula tog tillbaka dem.
 
Kanske är värt att testa ändå med tanke på omdömena och priset. Kommer dessutom stå pecis vid en golvbrunn så vattnet kan rinna rätt ut i den.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Köpte en Woods Avfuktare från Hornbach för ca 3000:- bäst i test i råd & rön.mmmm! Kan bara säga att efter att den gått 1000 tals timmar nu under 3 år att jag är supernöjd...den tar mycket vatten, avfuktar grymt bra, tar bort all källarlukt, mkt tyst och driftsäker.mmmm, ett solklart tips :)
 
D
Jaha, var det det testet som Råd&Rön snodde från Energimyndigheten och förvanskade?
 
Har oxå en Woods och är sketnöjd! :)
 
D
Jag köpte en Woods också för ett tag sedan, men den lämnade jag tillbaka. Den hade inget minne så den kom inte igång korrekt efter ett strömavbrott utan startade i standby läge om jag minns rätt.
 
Jag valde mellan den eller Woods WD12an som någon av elbutikerna körde för 1500 kr på kampanj nu. Valet föll på WD12an, kan egentligen inte motivera det med mer än att Woods brukar göra bra avfuktare och det kändes bättre med ett "känt märke" bara. Har inte hunnit utvärdera WD12an till fullo ännu, men den gör sitt jobb utan problem iaf.
 
Jag har goda erfarenheter av Woods särskilt när det gäller luftflöde, avfuktingskapacitet, hållbarhet och livslängd. Senaste DS15 jag köpte hade en lägre ljudnivå än tidigare men det finns andra märken som både låter mindre och är mer diskreta än Woods så det beror mycket på var avfuktaren ska användas. Den från Conrad har ett relativt lågt luftflöde och ganska låg kapacitet, passar alltså bättre till en mindre yta men den verkar prisvärd för ett sådant behov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.