Rör och dosa är aldrig fel, och cat.5 kan ju även användas till larm eller sensornätverk för t.ex. rök eller gassensor.
 
Dra dubbla TP-kabel till toan, ska du installera flera sensorer där så skadar det inte att ha extra kablage. Dessutom kanske du vill ha trådbundna IP-högtalare för din multiroom-lösning, en extra skärm som visar samma sak som i biorummet ifall man blir nödig under filmen, en toalett som gör automatiska facebook-uppdateringar etc.
 
Ja varför inte, har en kompis med både tv och telefon på muggen.
Jag skriver detta sittandes på muggen, visserligen trådlöst men det finns andra saker som kan behöva trådat.

Protte
 
Såg att alla nya hus enligt SS437 01 46 ska förses med dubbla nätverksuttag i bl a hall. Det kan ju finnas en poäng att följa den standarden.
 
I en liten toalett är nog behovet ganska litet, men det skadar aldrig att ha tomrör och dosor. Vi talar ju ändå bara om några få kronor material om det görs innan väggarna är på plats så varför inte?

Däremot kan jag helt klart säga att jag saknar nätverksuttag i vissa rum. Funderar på en fin medialösning i badrummet för bastukvällarna istället för att köra med laptop via trådlöst som jag gör nu. En väggdator bredvid spisen till alla recept är något jag föreslagit till folk i många år som exempel på bra-att-ha-saker.
 
Bjurran skrev:
Däremot kan jag helt klart säga att jag saknar nätverksuttag i vissa rum.
Ibland kan det ju till och med vara så jävligt att man har uttag, men i fel vägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.