Jag fick ett nyhetsbrev från Trivselhus idag:

"MoveHome är ett helt nytt sätt att tänka kring hus och husbyggande. Grundtanken är att du som kund ska kunna göra så många val som möjligt själv på webben, när du har lust och tid, och få pris direkt.

Nyckeln i det nya konceptet är alltså den digitala tjänsten ”Bygg online”. Med hjälp av den kan alla bygga sitt eget hus på webben. När man kommit så långt det går på egen hand tar man kontakt med MoveHome och får hjälp med resten av processen."

Från sajten:

"MoveHome erbjuder 15 husmodeller med oändliga variationsmöjligheter! Vårt smarta "Bygg online-verktyg" ersätter traditionella huskataloger och ger dig möjlighet att bygga ditt hus på webben - och få pris direkt."

http://www.movehome.se/

Flipp eller flopp? :)
 
"Nytt" skulle det förstås stå i rubriken, det gick inte att ändra i efterhand. Kan moderator hjälpa?
 
Smart tycker jag! Är verktyget bra och enkelt att använda tror jag det skulle vara kul att bygga i datorn först.
 
ullberg
Det var inte speciellt mycket man kunde konfigurera i det lilla test jag gjorde, liten besvikelse... Det är dock ett steg på vägen och bara att publicera någon form av riktpris är väl något som ska uppmuntras tycker jag. Ganska många puffar på BH för just denna funktion för övrigt.

/U
 
Tittade också på konfiguratorn och det var ju inte så mycket "bygg online" utan snarare "gör dina tillval online". Dock ett intressant koncept. Kul att kunna välja exakt kakelplatta och direkt se vad det kostar, som exempel.
 
Redigerat:
Konceptet är bra, ge det nåt år så kan det nog bli riktigt bra.
 
Jag tycker att idén är bra, påminner lite om att bygga ihop en bil med tillval och få priser direkt som många tillverkare har. Det var kanske inte så mycket man kunde välja, men man får i alla fall ett pris på huset och vad lite olika tillval kan kosta. Av någon outgrundlig anledning så verkar det vara väldigt svårt för de flesta tillverkare att ange några prisuppgifter alls på sina hemsidor, men om några börjar var mer öppna tror jag fler väljer eller kanske tvingas följa efter. Oavsett vilket så underlättar en mer transparent och öppen prissättning för potenitiella kunder när de ska välja tillverkare.
 
Kul idé men synd att alla husen som fanns att bygga utifrån var så tråkiga :(
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.