Var å köpte en woods mdc20 idag och den verkar väl göra det den ska men det är grymt irriterande att man ska behöva sätta igång den efter varje tvätt eller ställa den på timer hur länge den ska gå om man inte vill att den ska gå dygnet runt (fläkten, och kompressorn när det behövs)

Alltså den stänger inte av och på sig automatiskt, kan ni tipsa om en avfuktare som gör det?

På måndag åker nog min woods tillbaka till butik...

Tacksam för tips!
 
Men kompressorn går väl bara om luftfuktigheten överskrider ett visst värde. Spelar det så stor roll om bara fläkten går?
 
Har en från clasohlson i källarn. Den går på över en viss fuktighet.
 
Har en mitsubishi mj-e16 i tvättstugan. Smidig, förhållandevis tyst och torkar tvätten bra. Ligger på cirka 4,5kkr.
 
fredl skrev:
Har en mitsubishi mj-e16 i tvättstugan. Smidig, förhållandevis tyst och torkar tvätten bra. Ligger på cirka 4,5kkr.
Vi har också en sådan, fungerar väldigt bra, antingen på Automatik (styrs av inställbar fukthalt) eller på särskilt "tvättläge" om man vill forcera....
 
Då får det bli en mitsubishi, tack för tipsen!
 
Lite ot kanske, men jag rekommenderar en torktumlare istället för avfuktare.. Jag har en Woods ds28 men kör nu bara tumlaren pga att det går fortare.
 
bobas skrev:
Lite ot kanske, men jag rekommenderar en torktumlare istället för avfuktare.. Jag har en Woods ds28 men kör nu bara tumlaren pga att det går fortare.
Man behöver båda då alla textilier inte mår bra av torktumlaren,
 
Det är vår erfarenhet att mycket krymper i torktumlaren. Då har vi ändå köpt en riktig värsting.
 
fredl skrev:
Då har vi ändå köpt en riktig värsting.
Misstänker att tvätten krymper mer i "en riktig värsting" än i en gammal trött som knappt blir halvvarm...
 
Vi kör en Bosch PAD10000 i tvättstugan. Den står på för jämnan, när vi hänger tvätt vrider vi upp den på max, då torkar tvätten fort. Sen när tvätten torkat klart vrider vi ner den lite. Klimatet i källaren är helt annorlunda sen vi köpte den! Jag upplever det som mycket varmare där.
 
Det beror nog delvis på att avfuktaren blir varm när den är igång ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.