Hej,

Är det någon som har någon praktisk erfarenhet och jämförelse mellan LED-strips från exempelvis Hide-a-Lite jämfört med billigare varianter från Ebay/Kina.

Det känns som om priserna i Sverige ligger 10 gånger högre, men är produkterna verkligen så mycket bättre? Skulle vara kul att höra om någon har testat både och...

/P
 
Hej!

Jag köpte en "rulle" med ledslinga från ebay. Den kom väl från hongkong tror jag. Använder den under mina köksskåp som mysbelysning.
Den är ju sådan att man kan kapa den i önskad längd. Nu efter ca 6månader har en av tre slingor slocknat...
Inte bästa kvaliten verkar det som. Men sitter dom lätt till så kan det ju vara värt 100kr för 5M led slinga :D
 
Intressant! Hur upplever du dem annars? Tänker på ljusstyrka, färgtemperatur och färgåtergivning? Kanske i och för sig inte är lika viktigt när det gäller "mysbelysning"?

Känner själv att man borde kunna göra många smarta belysingslöningar med denna typ av belysing. Både allmänljus, stämningsljus och arbetsbelysning.

/P
 
Beror på vilken typ du väljer. De med med 5050 ledchip (5x5mm chip) ger ju mer av allt så att säga jämfört med 3528 modellen. Teoretiskt 3 ggr mer ljus.
Jag har beställt 3528 modellen för att testa. 3M tape på baksidan, verkar vara samma som exvis molectric säljer. Inget att klaga på från min sida.
 
Låter som om man får ta och göra en testbeställning inom kort för att se om dom håller måttet.

Hade dock varit kul att höra i fall någon jämfört med dom dyrare svenska alternativen?

/P
 
Jag tycker dom lyser ganska starkt. Lite för mycket för mysljus på kvällen. Men helt klart prisvärda :) Väldigt kallvitt ljus.
 
Ok, intressant. Jag ska forska lite till så får jag beställa lite prover så småningom.
 
Jag har använt en 5m 5050 RGB-list från eBay bakom tv:n i 3-4 år nu och den lyser fortfarande i alla färger jag vill. :)
 
Spännande! Bilder är alltid kul!
 
  • DSC_0266.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0268.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0271.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Ser ljust ut! Snyggt!

/P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.