Jag sitter och funderar på att måla typ Hulken eller spindelmannen på väggen i min pojkes rum. Han blir 5år och rent av älskar Hulken och spindelmannen. :)

Vad jag undrar är hur gör man för att det ska bli bra. :-/
Jag tänkte mest på vad ska man använda för färg??
Och vad ska man ha för färg i bakgrunden??

Tanken e juh att när han växt ifrån sånt där med hulken och spindelmannen kunna tapetsera om som vanligt.

Om man kopierar på ett overhead papper hur får man figuren stor på väggen när man inte har en overhead??? ::)
 
lier skrev:
Om man kopierar på ett overhead papper hur får man figuren stor på väggen när man inte har en overhead???
Eventuellt känner du någon som jobbar på skola/kontor som kan låna ut en OH-projektor över en helg.

Hela svanska läroverket är nämligen uppbygt kring Overheaden så måste finnas miljontals ute i landet :D
 
Vänner till mig har praktiserat ungefär liknande teknink, men kanske ännu enklare. De höll upp ett blad framför en vanlig lampa och målade efter skuggan. Kräver ju två personer, och kan nog bli jobbigt för bildhållaren om målaren är långsam, men visst går det!

/Elin
 
Har då kommit så långt att jag har hittat spindelmannen figuren ,och skrivit ut den på overhead papper. Tänkte att jag skulle provrita på nått större papper innan jag ger mig på det på allvar ;) Nu e det bara att vänta tills huset blir klart så jag får göra min son överlycklig. Den lilla sonen på 1,3år får väll nalle puh tapet tycker som om nalle puh sj ;D
 
elof skrev:
[quote author=lier link=1143709300/0#0 date=1143709300]Om man kopierar på ett overhead papper hur får man figuren stor på väggen när man inte har en overhead???
Eventuellt känner du någon som jobbar på skola/kontor som kan låna ut en OH-projektor över en helg.

Hela svanska läroverket är nämligen uppbygt kring Overheaden så måste finnas miljontals ute i landet :D
[/quote]


Tänkte att dom kanske har en overhead apparat på returmarknaden ::) Kan juh inte vara så dyr :-? Eller?? :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.