Är det nån som kan hjälpa mig att hitta en specifik kabel.

De ska vara svart innehålla två ledare med färgerna röd och svart och ledararean ska inte vara större än trådarna som kommer ut från en 9v batterikontakt.
http://www.electrokit.com/public/upload/productimage/41738-3569-4.jpg

Har letat överallt jag kan tänka mig och kommer nog bli galen om jag inte ber om hjälp att hitta denna specifika kabel.

Tacksam för hjälp!
 
Pierre1981 skrev:
De ska vara svart innehålla två ledare med färgerna röd och svart och ledararean ska inte vara större än trådarna som kommer ut från en 9v batterikontakt
Du vill alltså ha den "dubbelmantlad" med svart ytterhölje och svart/röd inre isolering?

Denna uppfyller nog inte dina krav men leta runt på Elfa, de har det mesta. Varför är färgen på "innerledarna" så viktig?
 
Det är dom färgerna jag vill ha, men dom ska som du säger vara dubbelisolerade.
Vill inte blanda olika färger. Därav kraven.
Har kollat på Elfa, Conrad och div andra ställen utan att hitta rätt. Tycker ju ändå inte det borde vara så svår att hitta.
 
Hur lång bit behöver du? Det råkar inte räcka med en kortare bit som du kanske kan hitta om du slaktar någon uttjänt mobilladdare eller annan "väggvårta"? Det känns som om sådana skulle kunna har någorlunda rätt typ av kabel.
 
Jag behöver ca 2,5-3m. Det är till min säng som har ett batteripack framme i sängramen. Sen går det kabel från denna till motorn. Konstruktionen från början var så korkad att jag var tvungen att göra om det. Nu är dom sammanfogade med fiskögon. Är dock rädd att jag sliter av den när jag dammsuger. Är rätt kämpigt att vända sängen om man skulle göra det. Vill helst ha en hel kabel från batteripacket till motorn.
 
Men då kan du väl ta nästan vilken kabel/sladd som helst. Varför inte vanlig "lampsladd" (SKK ?), den tål ju trots allt en del?
 
Alfredo skrev:
Men då kan du väl ta nästan vilken kabel/sladd som helst. Varför inte vanlig "lampsladd" (SKK ?), den tål ju trots allt en del?
Tror inte TS hade frågat här om hen kan tänka sig ett sådant hemskt avsteg. :-D
 
Perk skrev:
Tror inte TS hade frågat här om hen kan tänka sig ett sådant hemskt avsteg. :-D
Nej du har kanske rätt. Jag har bara lite svårt att förstå varför exempelvis färgen på "de inre tåtarna" spelar så stor roll. Det låter ju inte som det finns någon större risk att ett gäng industrielektriker riskerar att bli förvirrade i framtiden...
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Testa på Kjell & C:surprised:.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.