Hemmakatten
Vår Simens-diskmaskin från 2006 har vi inga sådana problem med. Men självklart är det så att om det är en fördjupning i t.ex. en skål som står upp-och-ned så bösamlas det vattendär. Antingen får man öppna luckan och vända på skålen eller så får man hälla av vattnet och torka när man plockar ur diksmaskinen. Allt annat är torrt och fint.
 
Den sista lösningen utan hällen på bardisken tycker jag är den bästa. Antar att ni inte skickar in en anmälan på ändrad planlösning för köket?
 
D09
Jag hade försökt få diskhon i centrum fönstret. Kanske går om hörnskåpet har vinkel som går ut typ 30 cm eller vad nu det är för mått
 
D09
Samt inte placera kyl frys brevid ugn micro då det ökar energiförbrukningen ganska mkt på kyl frys

Jag gjorde det misstaget.


Annars tänka i det flödet man jobbar, fördisk , diskmaskin, skåp. Annars blir det en massa onödiga rörelsemoment
( har ine läst alla inlägg )
 
dkp09 skrev:
Jag hade försökt få diskhon i centrum fönstret. Kanske går om hörnskåpet har vinkel som går ut typ 30 cm eller vad nu det är för mått
Har givetvis funderat i den banan men då ryker antingen skåpet/avställningsytan bredvid spisen eller så åker diskmaskinen. Har funderat på att flytta fönstret för att få det centrerat men just nu känns det som att vi försöker hitta det som är minst dåligt... inser att det är jäkligt dumt att göra ändringar som detta under pågående projekt!
 
ida_aker skrev:
Den sista lösningen utan hällen på bardisken tycker jag är den bästa. Antar att ni inte skickar in en anmälan på ändrad planlösning för köket?
Nu har det blivit den lösningen och dessutom flyttade vi kaminen så vi kunde använda ytan i allrummet på ett bättre sätt.

ändring bygglov.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev ett samtal till bygglovshandläggaren varpå jag mailade in en skiss som nästan omgående kom tillbaka påskriven och godkänd! I dessa lägen känns det riktigt skönt att ha en riktigt bra bygglovshandläggare som gett stöd genom hela byggprocessen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.