Hej

Jag har en ipod som jag använder för slösurfande, men det är totalt omöjligt att läsa forumet från den, laddtiderna är oerhört sega, tar så lång tid att jag undviker forumet från ipoden, är det något ni hört talas om? eller något ni kan testa och se om ni kan få upp hastigheten på?

Hälsningar
Clas
 
Hej!

Det låter underligt. Forumet är i allmänhet ganska så segt och vi jobbar på att snabba upp det. En stor del av segheten beror på att det är ganska mycket bilder som måste läsas in.
Surfar du på plattan över 3G? Det skulle i så fall kunna vara en förklaring till varför det är långsamt.
 
Sitter som sagt på en ipod, dvs en iphone utan telefondelen, så all surf går via wifi.

Vad det är som gör det så segt vet jag inte men det är utan att tveka den segaste sidan/forumet som jag nånsin varit inne på från ipoden...
 
Jag surfar med både iPhone och iPad, samma iOS som iPod men upplever inte alls att det är segt. Har du uppdaterat iPoden, och vilken webläsare har du?
 
Går det inte att köra med BH appen på IPOD?
 
Jag upplever samma sak på en Androidmobil. Surfar via Wifi hemma. När jag kollar senaste inläggen och har läst ett inlägg och klickar tillbaka tar det 5-10 sekunder innan jag kan klicka på ett nytt ämne eftersom den väntar på att nåt ska ladda klart. Ibland tar det ännu längre tid. Inga andra sidor/forum upplevs som sega i mobilen.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Ladda ner tapatalk! Finns till Android iaf..

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
 
Ber om ursäkt at jag inte svarat...

ipoden är uppdaterad men just denna sida är oerhört långsam, får väl ta och ladda ner appen men tycker det är skönt att köra det i webbläsare då man snabbt byter fönster för att kolla något annat...

Jag tror det är någon av alla reklam banners som seger ner det oerhört mycket
 
Jag har likadant problem som BiFuel
 
Då är det nog inte bara begränsat till Ipod, utan verkar vara oavsett OS...utan handlar om att surfa in på forumet och inte använda någon app!
 
Även jag vill kunna surfa vanligt. Gillar inte alls appen. Är väl en vanesak.
 
Kalasclas skrev:
Ber om ursäkt at jag inte svarat...

ipoden är uppdaterad men just denna sida är oerhört långsam, får väl ta och ladda ner appen men tycker det är skönt att köra det i webbläsare då man snabbt byter fönster för att kolla något annat...

Jag tror det är någon av alla reklam banners som seger ner det oerhört mycket
Kan det vara så att du kör med adblock på din dator men inte på din ipad och därför upplever just ipad-varianten som långsammare eftersom den visar annonser?

I vilket fall som helst så håller vi på att snabba upp sidan. Och med lite flyt så kommer vi känna skillnad redan i slutet av denna vecka. Håll tummarna.
 
Reklam banners överst på sidan går relativt snabbt att få fram, men det som ligger till höger tar lång tid...

Kör inte med någon mer adblock än vad IE har...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.