Hej

Är det någon som har erfarenhet av ovanstående pistol?
Är inne på att införskaffa en sådan, men tänkte höra mig för lite.
Fördelar, nackdelar, vikt, mm, mm

mvh Fredde
 
Jeg kjøpte meg en slik for 14 dager siden. har ikke fått brukt den veldig mye hittil, men ca 50-100 spik. Fungerer utmerket. Virker godt sammen skrudd. Har dybdejustering, og kan bruke både 21 og 17 grader spiker uten å justere noe som helst. Gummierte sider gjør at den ikke skader materialer så lett, eller maskin når den ligger.

Vekten er ca der de andre ligger, på 3.6Kg om jeg ikke husker feil.

Leveres i koffert med forskjellige nipler, vernebriller og olje, samt spikerpistol. Synes dette var en ganske bra til prisen. Jeg betalte 3690kr inkl frakt her i Norge.

Tross min lille bruk hittil kan jeg anbefale den.
 
Provar skaka liv i denna tråden igen. Ska bygga mig en stuga i sommar och tänkte införskaffa en spikpistol och jag tycker att an923 verkar vettig vad tycker ni?
 
Ettersom jeg har hatt min en god stund nå, og brukt den en hel del. Så har den iallefall ikke sviktet meg og fungerer fint.
 
Martin_B
Väcker liv i tråden igen, den har sovit i sådär 2,5 år nu :)

Någon annan som kan uttala sig om Makita AN923K? Hur står den sig mot exempelvis Senco FramePro 602, eller den nya SN901XP, eller rent av Bosch GSN 90-21 RK?

En Senco är ju en Senco, men varken Makita eller Bosch Blå är skitmärken så de kanske även kan göra hyfsat vettiga spikpistoler?
 
Jag tror så här, att du köper du en märkespistol så blir du nöjd.
Jag tror även tex en Biltema kan göra att man inte behöver bli missnöjd.
 
Martin_B
FredrikR skrev:
Jag tror så här, att du köper du en märkespistol så blir du nöjd.
Jag tror även tex en Biltema kan göra att man inte behöver bli missnöjd.
Tänkte bara på att varken Makita eller Bosch är inriktade på just spikpistoler, medan Senco är ju allmänt känt bland de bästa. Många stora byggföretag kör med Senco osv.

Det jag inte vill veta av är att spikpistolen jag köper slits ut snabbt och börjar slå dubbelslag och det fastnar spik osv., för då betalar jag hellre mer och köper en riktig grej som i närmaste är outslitlig.

Men du kanske har rätt, det är möjligt att även exempelvis Makita kan hålla samma nivå? Det är just därför jag försöker höra mig för här. Hittils har jag bara varit nöjd med Makita, men även Blå Bosch, dock så gäller det nätanslutna och batteridrivna maskiner som sågar och skruvdragare osv.
 
Jag lånade en Biltema då jag slutförde mitt garageprojekt (och min Hitachi gaspicka spruckit), och den funkade över förväntan, så jag tror du blir nöjd om du satsar på en märkes.
Jag skulle inte tvekat på varesig, Bosch, Makita, Hitachi eller Senco (om det inte dyker upp nå illavarslande trådar vid en snabbgoogling). :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.