Hej!

Det är så att på övervåningen har vi ett badrum där det finns enbart badkar.. ingen dusch..

Sitter gammal våtrumstapet som sett sina bättre dagar där .. däremot är mattan på golvet oerhört fräsch :)

Det jag funderar på kan man sätta såna här stora fakekakelskivor ? är det godkänt? .. Våtrumstapeten har lossnat lite i nån skarv så vi har inte använt badkaret något. Så tänkte detta kanske vore en lösning?

Eller är enda alternativet byta hela skiten? :)
 
Kanske läge att kolla om det är fuktskador först.
 
Klicka skrev:
Kanske läge att kolla om det är fuktskador först.
Anticimex har kollat och hittar då inga spår av det..

Men kanske är likes att byta allt
 
Ja, Fibo-Trespo med "Aqualock" är godkänd i våtrum av SITAC men hur du skall göra med tätskiktet i skarven med gol v vet jag inte.
 
ullet
Vi har såna Fibro-trespo-skivor i vårt badrum, sattes in av förra ägaren. Jag tycker det verkar funka bra. Ger ju inte samma känsla som kakel, men känns fräscht efter 3-4 år.

Dom ska ju monteras med uppvik på golvmattan som ska gå upp en bra bit under plattan och sen tätas i nederkant av skivan. Borde väl gå lika bra med befintlig matta och våtrumstapet, dock inte om det är i den skarven du har sprickor. Men kolla monteringsanvisningen först - kanske inte är godkänt att göra så?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.