Det är ganska irriterande när man surfar på forumet och reklam lägger sig mitt i bilden, till vänster...
den följer med när man scrollar upp/ned...
Det finns inget kryss att stänga med, så reklamen skymmer hela tiden.
Och om man zoomar så zoomas sidan men inte reklamen, den skymmer lika mycket..

Den verkar inte alltid komma upp heller...
Telefonen i fråga är en iphone 4, uppdaterad till dags dato...

Nån mer med samma bekymmer?
 
Har du testat byggahus-appen?
Den är säkert något begränsad jämfört med webversionen, men så lättillgänglig att det i princip är det enda jag använder.

Ingen reklam här inte!


skickat från en telefon nära mig.
 
Tack för omtanken... Jag har iaf tapatalk installerat, fast jag använder det inte så mycket...

Men det här med reklamen har jag inte upplevt förut.
Och i övrigt så är telefonen tillräckligt högupplöst för att jag ska vara nöjd med den riktiga sidan.
 
Har samma problem med en Android 4 och jag har fått för mig att det är när elatonreklamen är i topbannern som det inträffar.
 
Exakt, jag har också bara upplevt det med elaton...
 
Ja, nu såg jag den vid vanlig surf med dator.. då flyter den med till höger om allt annat.
Men på telefonen lägger det sig till vänster ovanför forumdelen...
 
Hej!

Ta gärna en skärmdump på det nästa gång det händer och posta den här i tråden :)
 
Jag har aldrig upplevt detta problem tidigare men såg just nu samma problem på dator med Chrome.

reklam1.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna reklam låg också vertikalt på samma sätt nyss:

reklam2.png
 
Det är ett tillfälligt problem vi har sedan lunchtid idag ungefär. Vi hoppas kunna åtgärda felet här under dagen.
 
Jag råkade ut för detta alldeles nyss på min Android. Fenomenet uppstod när jag hade telefonen i stående format. Jag tog en skärmdump och tänkte logga in, men den svarta kanten längst upp till höger med senaste inlägg fanns inte så jag kunde inte logga in. När jag vrider telefonen till liggande format så försvinner fenomenet och den svarta kanten dyker upp, dock kan jag inte logga in för jag kan inte scrolla tillräckligt långt ut till höger.

Så det kan ha något med bredden på webbläsarfönstret att göra.
 
Så, nu ska det akuta problemet vara löst hoppas vi. Jag håller fortfarande på att felsöka, men det verkar som att det var ett tredjeparts annonsskript som helt enkelt var trasigt.
 
Felet är kvar, åtminstone på mobilen.
 
  • Screenshot_2012-10-19-16-05-42.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har vid flera tillfällen råkat ut för nästan samma sak på hemmadatorn: När man förstorar upp bilder så lägger sig reklamen till höger mitt på den förstorade bilden och går ej att kryssa ner utan man får minska ner bilden igen för att reklambilden skall försvinna. Bara för att jag testade nu så hände det naturligtvis inte.....
 
Olsin skrev:
Felet är kvar, åtminstone på mobilen.
Det där underligt. Vi kommer under nästa vecka (förhoppningsvis) släppa upp uppdatering som förhoppningsvis löser det. :)
 
Någon annan som har samma problem som Olsin? Och Olsin, är problemet kvar för dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.