T
Vilken höjd kör du på nivåpinnarna närmast brunnen?
 
25mm dom sitter på 90*90cm, kommer att bli en 80*80rak duschhörna
sen är det 30mm på vänstersida längst bort från brunnen och 35mm närmast dörren
 
När du gjorde detta så använde du ingen skrapa eller något va? Hur har du hällt för att det skall bli ett litet fall hela vägen ut från brunnen? börjat längs alla väggar ser jag att du inte gjort utan du har hällt från brunnen och ut mot väggarna va? Då finns väl risk för att det blir ryggar här och där alternativt att kanske allt flyter ut och blir plant? Hade strul med detta själv, men tror jag skulle haft aningen mindre vatten i för att få det trögare, kan varit det som är nyckel här? =)...
 
jag använder vanliga spacklar, som man har till vägg, en kort 20cm för lokalfallet och en lång 40cm till det andra
när man har lite vatten så får man enorma fall om man bara skulle slå vid väggen så jag provar att fylla upp där det behövs,nivåpinnarna är mycket bra, och slätar ut / flyttar spackel men hamdspackeln

kan fota på måndag hur fallen blev, kan inte svära på att det är bra (men jag tror det)
 
kinglolle skrev:
En annan gång så var det en familj som fick ner i kastrullen mitt under matlagningen, det komiska där var att man hade specificerat upp exakta matvarorna som funnits i kastrullen och begärt ersättning för efter andel av förbrukat paket (ex hade man lämnat kvitto på grädde men bedömt att halva använts så de hade begärt ersättning för halva paketet)
Fullkomligt underbart!
 
Rätt bra gjort, ärligt att bara begära halva paketet...
Även om hela saken i sig kanske är lite löjlig...
 
Stort tack till Nino för att du delar med dig av dina knep!
 
fick justera spacklingen både vid brunnen och vid läckan
vid brunnen så hade dels jäst upp ovanför golvbrunnsflänsen och sen var det några små svackor

slipade ner vid brunnen med en Flex betongslip och spacklade med A45
12100005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


slipat och spacklat, tid kanske 1h
12100009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


blev fall på hela golvet
12100008.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mogg och 3 till
  • Laddar…
Vid justering efteråt antar jag att du inte använder samma som du flytit med utan handspackel eller?
Primade du innan?

Edit: Såg nu att det stod att du spacklat med A45. Men frågan om primer återstår :)
 
Redigerat:
japp primer ska det vara till A45
men till A31 som är ett finare och mer lättslipat spackel behövs ingen primer
 
Ser ju bra ut! Inte på samma sätt som jag gör, men huvudsaken är ju
att resultatet blir bra! :)


Göran
 
tänkte uppdatera med några saker jag kommit på sen jag startade tråden.

1. Använde en riktig blandare, jag kör med Festo blandare, det går TUNGT att blanda med så lite vatten.

2. Jag får oftast förhöjningar ovanför värmekablarna, man ser alltså var dom går men dom ligger säkert 10mm under spacklet, det justerar jag med flex betongslip med dammsugare, men är man kvar på arbetsplatsen så kan man justera förhöjningarna med en spackel när spacklet har torkat såpass att man kan gå på det men endå är rätt mjukt.

3. På lite större ytor och där det blir 35mm och över där är det lite svårt att bygga fall om man har i för mycket vatten.

4. De här anvisningarna är framtagna av Ardex för Ardex produkter, kontakta din spackellev. om du använder ett annat märke (inte för att jag förstår varför man skulle göra det :) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.