Hejsan..
Har inte byggt något fiskarheden men har tittat på det flera ggr.. I slutänden blir det inte billigare än ett blockhus om man inte kan göra en massa själv. men frågan är om det är värt allt slit...var jag har förstått så är det mer eller mindre delar till ett lösvirskes hus.. så det är bara att pussla. skulle man ex. använda deras entrepenader skulle det kosta runt 900. för dem att endast stomm mont huset..
 
Vi fick priset på Doppingen cirka 1,6 nyckelfärdigt hus. Sen kunde man ju välja bort en del åtaganden om man kan bygga eller fixa själva.

Vi var inne på att bygga med dem först, men nu har vi nog ändrat oss. :) Ska iallafall bygga lösvirke, frågan är bara med vilket företag...

Lycka till
 
Vi fick ett pris på en Domherre nyckelfärdigt fast utan utvändig målning på 1.8 miljoner. då tror jag att tomten på 200 000 kr var inräknad. I slutändan blev det ingen större prisskillnad mot t ex Trivselhus, faktiskt.
 
Det är nog inkl. tomt. Har fått offerter på nyckelfärdig Häger:1505649kr Domherre: 1544563kr Dopping:1570876kr.
Är det någon som har erfarenhet av Hägern?
 
Hej!
Ja, vi har byggt ett hus av typen Hägern. Vi tog skalet, ritade om som vi ville ha det och sen räknade Fiskarheden +/- för tillkommande resp borttagna dörrar å fönster. Därefter ritade de upp huset efter våra önskemål.

Allt fungerade mycket bra! Är nöjda med det mesta, med några undantag som éntren med balkong utan underliggande plåt. Borde ingå i leveransen, det kanske det gör numera? Det finns också lite smådetaljer som vi nog valt andra varianter av om vi skulle bygga idag.

De entreprenörer vi anlitade via Fiskarheden var i stort mycket bra! (Grund, snickare och VVS).

Vad vill du veta?
Anna
 
Hej!

Hur lång tid tog det från att ni skickat in er ritning tills ni fick en offert? Anledningen till att jag frågar är att vi gjort samma sak men jag tycker det drar ut på tiden. Det har gått drygt 3 veckor sedan vi skickade in vår ritning utan att vi fått något svar än.
 
Hej!
Hur lång tid tog det för er att bygga huset och gick slutbesiktningen bra?
 
Hej!
Grunden färdigställdes i början på februari. Snickarna tror jag startade i feb/mars och sen hoppade övriga in i omgångar. Vi flyttade in i huset 15 juni. Då hade vi själva tapetserat och målat.

Vi hade bara besiktning av kvalitetsansvarig. (Inga krav på försäkringar som nu) Det gick jättebra! Fanns inga anmärkningar.

Det som vi upptäckt senare var att plattan i ett av rummen inte var riktigt jämn, så parketten fick någon milimeter lutning mitt på. Annars har vi inte upptäckt något på de år vi har bott i huset.

Vitvarorna har vi haft problem med, men det är ju inte Fiskarhedens fel. Skulle gärna haft ett annat märke på spis, diskmaskin och kyl/frys!
Anna

 
Vi funderar på att bygga ett Fiskarheden och är givetvis väldigt intresserade av prisuppgifter, så...

Anna - anho - vad fick ni ge för ert hus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.