Fick precis nyhetsbrevet från Bosch där de pushar för sin nya LED-lampa inbyggd i ett L-boxlock. Ganska smart tycker jag, dock hade jag nog gärna velat ha med ytterligare en lös fritt placerbar mindre lampa oxo.
 
Vid första anblicken tyckte jag att det var jättebra idé och tänkte att här har har Tanos något att fundera på. Men vid närmare eftertanke, varför? Har svårt att tänka mig att det skulle underlätta arbeten på något sätt. Säkert bra för montörer/elektriker o.s.v. som inte vill ta med sig en massa prylar och samtidigt behöver gå runt i byggen, men tveksamt om Tanos (läs Festool) målgrupp vänder sig till den typen av användare men om de nu mot förmodan skulle släppa ut en sådan borde det absolut vara demonterbar lampa, kanske centroteclådan med plats för en löstagbar lampa för köksmontörer tillexempel?
 
Tja en stapel med systainers och en lampa högst upp?
Gå steget längre då och fixa till en sladdvinda med och en del uttag så är det en sak mindre att släpa på.

Finns tusen saker man kan utveckla systainerskonceptet på och det förvånar mig att de inte har hållare för längre verktyg utanpå, t ex fogsvans och vattenpass.

Nej, detta är inte aktuellt för hemmasnickare utan bara för vi som jobbar ute men där finns det en del att göra.

/Kent
 
De förväntar sig att alla använder sänksåg, kapex, fräs, sticksåg istället för fogsvans och så förstås laserpass :)
 
snickarboden skrev:
Tja en stapel med systainers och en lampa högst upp?
Gå steget längre då och fixa till en sladdvinda med och en del uttag så är det en sak mindre att släpa på.

Finns tusen saker man kan utveckla systainerskonceptet på och det förvånar mig att de inte har hållare för längre verktyg utanpå, t ex fogsvans och vattenpass.

Nej, detta är inte aktuellt för hemmasnickare utan bara för vi som jobbar ute men där finns det en del att göra.

/Kent
En sån här? http://www.youtube.com/watch?v=FUVrbU0_6pI
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
Den var riktigt trevlig! :)

/Kent
 
vojma skrev:
En sån här? [länk]
Den där var ju helt underbar!! inte för att en vanligt sladdvinda lämnar särsklit mycket att önksa, den gör det den ska, men en såndär måste man ju ha...
 
Kan dock se ett irritationsmoment i sladdar som rullar upp sig när de inte ska det samt sladdar som INTE rullar upp sig när de ska det :)
 
€175 för mellanstorleken (L-Boxx 136), lite saftigt, men tror på produkten som sådan. :)
 
Systainer-grovavskiljare MED sladdvinda OCH belysning ? :D
 
phl skrev:
Tyskarna ger sig inte, dags för ett radiolock till L-Boxx:

[länk]

Kanske dags att bygga sig en SYS-RADIO?
Fast något lock är det väl inte? :)
Eller postade du fel länk, den ovan går till radion som tar upp en halv L-boxx invändigt.
 
Ja faktiskt, tolkade det som ett ersättningslock men det var det ju inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.