Jag har ett gäng äldre Nexa prylar, innehålladens bl.a. YCR mottagare & TMT-502 fjärr, de är 7-8år gamla. De har fungerat bra, förutom dimmrarna som gett upp. Tänkte bygga om/ut mitt system nu när jag har ny bostad som är något större. Jag tänkte mestadels basera det på nya EYCR-2300 Plug-In mottagare ihop med TMT-502. Men även endel inbyggnadsmottagare & troligen någon inbyggnads sändare m.m.. kommer behövas. Även dörrklockskombination med flera tryckknappar (3st) & ringklockor (3-4st) kommer behövas för att täcka upp ytterdörrar & innerutrymmen.

En 'TellStick Net' kan säkert också vara intressant att komplettera med.


Frågan jag då ställer mig är var jag köper Nexas produkter till bästa pris, som privatperson?
 
Misco kanske eller Jula, men det är bara att googla på
 
Vill du handla över disk så har Bauhaus varit några kronor billigare än Jula på de Nexaprodukter jag jämfört (de har väl prisgaranti för övrigt). ClasOhlson/Kjelle mfl har överlag varit några kronor dyrare.

Annars t ex Mätteknik: https://www.m.nu/

Då kan du dessutom komma betydligt billigare undan genom att köpa Proove, som tydligen ska vara ombrandade Nexaprodukter.

Dessutom, om du ska köra någon variant av Tellstick (jag kör en Duo) så kan du ju även köra prylar med annat fabrikat/protokoll än Nexa.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.