Vi funderar på att bygga Kärnhuset (2-plansvarianten) på en strandtomt här i Dalarna. Finns det någon här som har erfarenhet av huset? Hur mycket kostar det ungefär?

Jag förstår från en del inlägg att Myresjöhus kanske inte är det bästa valet... vad tycker ni?

Finns det andra hus som passar bra på en strandtomt?

Vi är tacksamma för alla som vi dela med sig av goda/dåliga erfarenheter!
 
själv skulle jag nog föredra en stor enpllanare vid en strand tomt, men men.....

Tror dom flesta Hus tillverkarna har modeller som kan passa in, varför inte ställa frågan till leverantörerna längre ner om dom har ngn "typsik" strandtomts villa...
 
Craxen skrev:
själv skulle jag nog föredra en stor enpllanare vid en strand tomt, men men.....

Tror dom flesta Hus tillverkarna har modeller som kan passa in, varför inte ställa frågan till leverantörerna längre ner om dom har ngn "typsik" strandtomts villa...
Tack för tipset.. vi har letat efter enplanshus, men tycker inte att vi hittar något som tilltalar oss och samtidigt passar in i en Dalamiljö. Vi vill gärna ha ett hus med stora ljusa öppna rum (och utsikt), men det är svår att bygga något som ser för modernt ut på utsidan, så att det skiljer sig för mycket från husen i omgivningen.
 
Craxen skrev:
ta en titt på larsgården ifrån Hjältevadshus
[länk]

Jag gillar denna, den har högt till tak o släpper verkligen ni ljuset....
Nja.... kanske, men vi skulle egentligen behöva ett sovrum till. Har du någon aning om vad priset kan tänkas ligga på? Är det mycket dyrare att bygga i 2-plan annars?
 
Hej
Ta en titt på LB-Hus och deras hus Tjädern http://www.lbhus.se/house.asp?models_id=88#

Jag frågade pris på denna och fick 2 350 000:- i sthlmsområdet. Detta pris är för totalentrprenad.
Jag har precis byggt med LB-Hus och det har fungerat väldigt bra.
 
Vi fick ett pris på ett helt rent Kärnhuset 2-pl i katalogvarianten på 858 000:- ( Då hade vi tagit bort innertak,kök, vvs, el och mellanväggar)
Vi valde dock ett lapplihus i stället (sångsvanen 160 ) som liknar kärnhuset, förutom den fantastiska takhöjden i vardagsrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.