har med stort intresse kollat alla länkar om val av garageportar för mitt dubbelgarage men icke hittat så mkt svar.. mer frågor.. ;)

Så med risk för att vara tjatig. Om man bygger ett dubbelgarage så är mitt val takskjutport.. men sen verkar smaken delad om man skall han en eller två och inte riktigt säkert verkar det heller vara vad som e billigast.. jag har inge större behov av automatik..men visst om det inte e så extra dyrt

Skånska byggvaror har en billig port men e det jämnförbart med Biltema för bilreservdelar typ? Bra K-värde verkar dom utlova(2,0w/kvm) för 4995:- SEK inkl. lev.. Nån som köpt en sån?

Annars såg jag att polen rekomenderas som port.marknad.. några som kanske vill gå ihop här och ta hem ett gäng portar=bättre pris?

Vad kostar en vanlig enkel takskjutport från Crawford annars? Dryga 9000:- verkar det stämma?

Tacksam för alla glada inlägg

 
jag är i samma sits - jagar portar till dubbelgarage. När det gäller SKBV är min slutsats att det inte är så mycket billigare om man vill ha den tjockaste isoleringen (=4cm). 10000 på SKBV mot lite drygt 11000 för en Hörmann. Ta en titt på Garageportsexpertens Uppochner - bra isolering men ett annat utseende än SKBV men samma pris. Funderar själv på denna. Vill du inte ha bra isolering så är nog 5000 spänn för en takskjutport bland det billigaste du kan hitta. Polska portar vet jag inget om men Uppochner görs i Litauen
Skulle vara skoj med fler åsikter/fakta i frågan
 
galento
Hej,vi är också intresserade av att köpa garageport,hade tänkt oss s.k vipp-port men takskjutporten Upp och Ner kanske inte är så illa,ett krav är att porten är välisolerad sen är det väl bra om priset känns bra.Automatik klarar vi oss utan.
PS.Snygg hoj Danzig,verkar som vi har samma hobby ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.