Vi bygger ett nytt hus på en rätt liten tomt så vi känner att vi skulle behöva lite inspiration för hur vi ska få en ba trädgård.

Är det någon som känner till någon bra trädgårdsarkitekt i Stockholm. Hur mycket kostar det att få ett förslag? Vi har tänkt göra alltl själva bara vi får hjälp med planeringen.

/Jeanette
 
Har du sökt på nätet? Jag har tyvärr slängt bort ett par trevliga hemsidor som tidigare låg bland mina favoriter. Det finns en hel del duktiga trädgårds/landskapsarkitekter i Sthlm. Man får goda idéer av att granska deras egna siter. Kolla vilka som finns på http://www.arkitekt.se/arkitekten.

6-10000 mellan tummen och pekfingret i Sthlmsområdet. Då bör det ingå platsbesök i trädgården och ett par timmars samtal med familjen så att arkitekten får lite hum om vad ni har för behov och vad ni förväntar er. Detta bör även resultera i en enkel planskiss och lite idéer om hur ni fortsätter själva och skissen skall arkitekten gå igenom med er och förklara tankegångar och i vilken ordning planeringen bör ske för ultimat resultat.

Det finns nu en kortare (tror den är 2-årig) utbildning som trädgårdsdesigner. Ett alternativ är att ringa Ulltuna och fråga efter de som gick ut i våras.
 
Jag åkte till Zeta's och frågade. Fick tre namn. En av dessa är fd. ägaren till Zeta's. Jag anlitade honom en halvdag, då vi gick igenom tomten. Jag berättade hur jag såg på en trädgård, vilka värderingar jag har osv. Därefter ritade han upp ett förslag. Det kostade INTE 10 loppor - snarare drygt en fjärdedel.

Han VET vad som växer och överlever i Stockholm, vilket skapade ett stort förtroende för hans idéer. Med 35 år i branchen tyckte jag han hade många sköna förslag.
 
Hej

Prova stem.se alt. blackbird.se

Magnus :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.