Jag måste säga att jag tycker att det är genialt att det finns. Men nu har jag lite frågor ang detta "paket".

1. Vad gör Hjältevadshus innan leverans?
2. Vad blir det för kök?
3. Kan man låta Hjältevad göra tex badrum mm?
4. Går det att sätta kamin, är det standard?
5. Hur lång tid tar det från kontrakt till inflyttning?
6. Har man samma möjligheter att förändra?
 
jag tror att du förlorat ganka många tusen...

Jag fick första kalkylen på ca 1,7, denna kalkylen med smart start kostade 1,3...
 
vad ingår för 1,3miljoner??
 
Vad som ingår?

Jo det gör följande:

* Tomt
* Anslutning VA
* Anslutning el, fjärrvärme
* Övrig exploateringskostnad
* Hus
* Tillkommande
* Grundläggning
* Lagfartskostnad
* Pantbrev
* Bygglov, nybyggnadskarta
* Konsultkostnader
* Räntor under byggtiden
* Byggherrekostnad

TOT: 1 307 549 kr!!
 
Hej.
Jag börjar med att svara Jenny o Calle.
1.smart start är ett Finndomo koncept som kommer att säljas av både Hjältevad och Modulent.
2. Vi kommer att samarbeta med Beijers och de har bla. Ballingslöv.
3 Finndomo gör alltid bad och klädvård färdigt övrigt kan ni påverka.
4. Det är förberet för framtida kamin.
5. Beror på hur mycket ni själva vill påverka.
6. Finns bara 2 hustyper med ett antal fördefinierade val.

Att våra återförsäljare inte informerat om detta är att vi nyligen informerat dem att smart start kommer att lanseras 1 mars. OBS . Blir istället 8 Mars för att kunna erbjuda er ett riktigt komplett paket.
From 8 mars kan läsa om smart start på hemsidan
(www.finnsmartstart.se)

Att jämföra kalkyler som ni gör ,går inte då det är omöjligt för er att veta vad som ingår i respektive kalkyl.
Framför allt så är Hjältevadshus konceptet helt annorlunda mot vad Finndomos smart start koncept är.

Lycka till!

Med vänliga hälsningar!
Dag Löwhagen / Säljstöd
 
Jag och min sambo har tittat lite på ert hus "Smart start" måste säga att för oss skulle det passa jättebra med ett hus där man kan göra en hel del arbete själv. En kanonbra idé från er och Modulent måste vi säga...

Men vi har några frågor som vi hoppas att ni kan svara på:

1. Är det inte samma hus (Smart start) som ni och Modulent säljer? Såg att det var lite olika detaljer i planlösningen.

2. Går det att göra några små ändringar? Med små ändringar så menar vi, som tex sätta in en extra dörr ut från vardagsrummet och ut till altanen (såg att Modulent hade det på sitt Smart start hus = Melody).

3. Finns det något visningshus ännu? I så fall vart?

4. Vet ni om det går att förhandla upp standarden i Beijersmaterialpaket? Tex. byta spisen med plattor till en hällspis? Eller är det Beijers som vi ska fråga det om?

5. Kan ni sända över en leveransbeskrivning på ert Smart start hus till oss?

Tack på förhand!
 
Hej Lilly.

1.
Konceptet säljs under namnet Finndomo AB dvs. planlösningar och materialomfattningar finns bara i ett utförande oavsett vilken återförsäljare som ni kontaktar.

2.
Planlösningarna är "låsta" och finns bara under namnet Smartstart hos Finndomo AB.

3.
Visningshus finns ej ännu, men håll ett öga på hemsidan för vidare information.

4.
Finndomo AB har förhandlat fram ett prisvärt materialpaket med Beijer Byggmaterial.
Givetvis går de att göra materialförändringar typ det ni avser och då tar ni det direkt med Beijer Byggmaterial.

5.
Angående handlingar så tar ni det med supportkontoret för Smartstart varumärket.

Lycka till!

mvh Dag Löwhagen / Säljstöd
 
Tack för ett snabbt svar!

En liten fråga bara; jag vet inte om du då vet detta, men är det inte samma hus som jag har hittat på Modulenthemsida -Smart start -Melody som det som finns på www.finnsmartstart.se?
 
Hej Lilly.
Tack för att du var uppmärksam!
Smart start på Modulents hemsida har utgått (tyvärr ej bortplockad ännu.)
Numera finns det enbart som ett separat varumärke under Finndomo AB.

Med vänlig hälsningar!

Dag Löwhagen
 
Ok, då förstår jag hur det ligger till!

Jag ska prata vidare med vår regionsförsäljare ang. Smart Start. Vi har tidigare diskuterat Mogården. Men nu passar nog detta hus oss bättre eftersom vi gärna vill göra så mycket som möjligt själva.

Tack ännu en gång dina snabba svar!
 
Lycka till Lilly!

mvh Dag Löwhagen / Säljstöd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.