Har installerat hafa duo takdusch
och det följer med en slang från blandaren till nedre fästet. Jag skulle hellre vilja ha ett rör från blandaren, är detta något en amatör kanbocka till?
Sent from my LT26w using Byggahus
 
Tydligen inte :)
 
Tror inte det är speciellt svårt, men du behöver ju ett speciellt bockverktyg.
 
Är det dyrt eller finns det billiga varianter?


Sent from my LT26w using Byggahus
 
Krilleman
Klart det finns billigare varianter! Jag själv har bara använt fromax varianter, vilka jag tycker är kungliga!

Jag har provat Julas bocknyckel "RÖRBÖJARE" och den är INTE alls vad den lovar. Skräp är bara förnamnet trots sitt pris!
 
Jepp, jag har Julas andra modell, den som tar flera dimensioner, det slutade med att jag bockade runt knät istället.
 
Krilleman
Blandaren skrev:
Biltema har en som är för 15mm rör som ser ok ut. Men
du måste köpa mjuka glödgade rör för att kunna bocka. Det finns även halvhårda glödgade som du nog inte kan köra med den maskinen.

[länk]
Den ser dock exakt ut som den Jula säljer...
 
Vad var det med Julas rörbockare som var dåligt? Det är ju en ganska enkel produkt så jag förstår inte hur man kan få det så dåligt men konstigare saker har väl hänt.
 
Krilleman
Prova grunkan så fattar du!

Om man tar den och jämför med en från Fromax sortiment är det en hiskelig skillnad! Seg som tusan att bocka med, värdelösa handtag...

Men i som så många andra fall får man vad man betalar för...
 
42435.jpg
 
Har du inte en sådan här komplett eller varför skall du göra ett eget rör
 
Froma är bockmaskin som rörmokare använder. Det är bland dom bästa men kostar också en hel del. Så det känns inte motiverat att införskaffa sig en sådan bara för detta jobb. Kan du inte mäta upp hur röret ska bockas o sen åka förbi en rörfirma o be dom bocka det åt dig. Borde ju inte bli allt för kostsamt.
 
Finns en som är helt okey på Hornbach för ca 300 riksdaler, har använt denna till all rördragning samt installation av 7 element! Funkar prima....VVS-killarna har helt klart bättre grejer men dom skall ha det bästa iom dom jobbar med det varje dag....jag hade slängt min åt helsike om jag hade haft den yrkesmässigt!
 
Fick kapa röret för att kunna använda befintliga hål i väggen så slangen till blandaren blev för kort, den var bara 40cm. Nu såg jag att clashlson hade en 50cm slang så den blir perf
ekt ifall man skippar röret.

Sent from my LT26w using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.