ByggNewbie skrev:
Så du menar att dom skruvat inuti fläkten och genom träet på ovansidan/sidorna?
Menar och menar, det är ju egentligen bara gissningar från min sida. Går fläkten på något sätt att dela/öppna kan det ju vara gjort så. Det kan ju även vara skruvat från intilliggande stommar och in i fläktchassit. En tredje variant är att den hänger i någon form av fästvinklar i bakkant och att dessa nu är dolda av skåpets baksida.

Men som sagt, det är inte lätt att "gissa" på avstånd. Du kan inte känna var den verkar vara fäst om du bänder/ruckar lite på den?
 
Hej !
Fläkten är skruvad underifrån i de hål som är i de fyra plast"plupparna.Det är ett litet hvete att hitta skallen på skruvarna långt inne i hålen,vissa hantverkare som monterat har använt spårskruv andra stjärnskruv.Det lättaste är att ta en hyffsat smal och lång spårmejsel och "fiska" sig fram till skallen och skruva ut skruv efter skruv.sedan skall du kåpa en kåpa helst av märke franke kåpan finns i vitt eller rostfritt utförande med eller utan volymdel,den finns också med stor volymdel i vitt.Vilken du väljer är beroende på hur mycket sug det är när du öppnar spjället när du lagar mat,låter det mycket när du öppnar spjället så duger liten volymdel och om det bara susar så måste du titta på en med stor volymdel annars får du ut matos i hela LGH:en.Vill du ha något jättesnyggt så är allternativet kolfilterfläkt men då blir det helt andra pengar ca 10 000 sek för en med bra funktion kolla energimyndighetens test på kolfilterfläktar,obs kolla priset på kolfilter då dessa måste bytas regelbundet så det kan bli en stor kostnad.

läs och begrunda bestämm vad du vill sätta upp så skall jag hjälpa dig med info
 
  • Gilla
ByggNewbie
  • Laddar…
Lyckades få ut en av skruvarna, den satt i en lång plasttub, så du har nog rätt i att det är spårmejsel som gäller. Ska införskaffa en sådan och försöka skruva loss sk*ten. Återkommer med svar så fort jag blir klar med det.

Mvh ByggNewbie
 
Hej !
Har en köksfläkt av modell electrolux CK460 Produktnummer: 94246380100
Fläkten går ej att starta då den saknar knappar. Jag vill inte köpa knappar och sedan få reda på att den inte fungerar.
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att tjuvkoppla den för att se hur den mår.

Ska jag ta foto?

Tacksam för svar.
 
Varför tjuvkoppla när brytare kostar 159 sek plus frakt ???????
 
Bortkastade pengar tycker jag .. eller?
Var hittade du den brytaren då?
 
Bara sök på nätet så hittar du massor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.